Протягом трьох кварталів 2025 року туристичний збір, що сплачують українські (до 40 грн) та іноземні (до 400 грн) туристи під час проживання, забезпечив 234,3 млн грн надходжень до державного та місцевих бюджетів.  

Про це під час презентації туристичного дашборду повідомила перша заступниця Міністра розвитку громад і територій України Альона Шкрум. Інструмент, розроблений спільно Міністерством розвитку громад і територій України та Державним агентством розвитку туризму, вперше об’єднує повну статистику по всій сфері туризму. Дані охоплюють період з 2022 року до першого півріччя 2025 року та зібрані з численних державних реєстрів. 

«Ми вперше в Україні отримали повну, зведену та аналітично зрозумілу картину туристичної галузі – від податків і туристичного збору до кількості кадрів, популярних маршрутів, туристичних об’єктів та інвестицій. Суттєве зростання надходжень від туристичної сфери створює робочі місця, наповнює місцеві бюджети та формує підґрунтя для залучення інвестицій. Презентований дашборд дозволяє ухвалювати рішення на основі реальних даних – бачити динаміку надходжень, туристичну активність, кадрові потреби та інвестиційні можливості, що критично важливо для стійкого економічного зростання галузі», – наголосила перша заступниця Міністра Альона Шкрум.

Серед лідерів за надходженнями туристичного збору у 2025 році – Київ із 52,8 млн грн, Львівська область із 42,5 млн грн, Івано-Франківська область із 32,4 млн грн, Закарпатська область із 21,1 млн грн та Київська область із 13 млн грн. Найбільше зростання податкових надходжень у 2025 році зафіксовано у діяльності готелів у Києві – 252 млн грн, Львівській області – 127 млн грн та Івано-Франківській області – 83,7 млн грн.

Разом із тим, загальні податкові надходження від усієї сфери туризму зросли на 40 %, а за перше півріччя 2025 року перевищили 1,8 млрд грн.

Інструмент показує динаміку туристичної активності, популярні маршрути та напрямки, середню тривалість перебування туристів, понад 10 тисяч туристичних і культурних об’єктів, а також гірськолижні курорти та об’єкти екстрим-туризму. Серед найпопулярніших – Київ–Львів, Львів–Київ, Карпати, Одеса та Закарпаття.

Окремий фокус дашборду – підтримка детінізації галузі: створення умов, за яких малий і середній бізнес добровільно працює прозоро завдяки зрозумілим правилам, відкритим даним та ефективній комунікації з боку держави.

Аналітика дашборду також демонструє потребу у кадрах для галузі. Наприклад, у другому кварталі 2025 року у Львівській області у сфері громадського харчування налічувалося 1 853 вакансії при лише 670 кандидатах, тобто один працівник на три вакансії. 

Дашборд є практичним інструментом для формування державної політики у сфері туризму, стратегічного планування областей і громад, бізнесу, що інвестує або планує розвиток у туристичній сфері, а також для міжнародних інвесторів, зацікавлених у проєктах у сфері доріг, готелів, санаторіїв та інфраструктури.

За матеріалами Міністерства розвитку громад та територій України.