Завтра в Києві стартує XXXІІ Міжнародний кінофестиваль «Молодість». Він відкриється фільмом, про який усі говорять, але ще ніхто не бачив. Прем’єра української стрічки «Богдан Хмельницький» режисера Миколи Мащенка пройде в національному ПК «Україна».
Директор фестивалю Андрій Халпахчі повідомив, що для демонстрації картини готуються англійські субтитри. Навіть перед зарубіжними гостями не буде соромно за те, що відбувається в українському кінематографі, заявили організатори кінофоруму.
До речі, закриє МКФ «Молодість» російська картина режисера Андрона Кончаловського, що, на думку пана Халпахчі, досить символічно — адже наступний рік оголошено офіційно роком Росії в Україні. Стрічка «Будинок для дурнів» здобула гран-прі на останньому Венеціанському кінофестивалі. Російські глядачі побачать її в широкому прокаті після українців, бо офіційна прем’єра в Москві призначена на 4 грудня.
Програма МКФ «Молодість» уже практично сформована, залишилися дрібниці. Цього року, за словами заступника директора програми Дениса Іванова, фестиваль має кілька особливостей. По-перше, форум стає всенародним, і за рівнем його можна порівняти з Варшавським або Лондонським кінофестами. Паралельно з Будинком кіно програма «Молодості» практично у повному обсязі демонструватиметься в усіх великих кінотеатрах міста. Крім того, планується організувати «відлуння» фестивалю в Харкові, в кінотеатрі «Кінопалац». Орієнтовно в грудні там демонструватиметься ретроспектива робіт відомого швейцарського режисера Даніеля Шмідта, який приїде до Києва на фестиваль. До програми форуму увійде також велика програма документальних фільмів під назвою «Кіно про кіно» —про те, як і хто знімає фільми.
В українській панорамі представлені фільми, зняті в країні цього року. Це «Шум вітру» Сергія Маслобойщикова, «Чеховські мотиви» Кіри Муратової тощо. На жаль, жодної повнометражної української дебютної картини в конкурсі не буде: «Мамай» режисера Олеся Саніна ще не закінчено, а «Цикуту» Олександра Шапіро відбіркова комісія фестивалю вважає недостатньо професіональною, щоб представити її нарівні із зарубіжними дебютами.