«Ваша газета не раз писала про проблему залізничного сполучення між Маріуполем та іншими містами України. З того часу потяг Київ — Маріуполь став ходити швидше, а нещодавно запустили і другий состав. А що планується наступного року, чи поліпшаться залізничне сполучення та комфорт для пасажирів?


Анатолій Єльохін, читач «Голосу України».


Маріуполь.
Донецька область».


Коментує перший заступник міністра інфраструктури Євген Кравцов:


— Маріуполь — не острів, але логістика дуже важка. Цього року ми провели масштабну модернізацію колій у напрямку цього міста, що дало змогу збільшити пропускну спроможність майже на 50 відсотків. Що буде наступного року? Чи далі збільшувати можливості залізничного сполучення? Це вимагатиме досить серйозних коштів. Якщо буде рішення уряду, і ми побачимо, що інших перспектив немає, будемо виконувати. Якщо побачимо, що є надія на врегулювання конфлікту, відновлення традиційного сполучення з Маріуполем, яке економічно набагато ефективніше, ніж є зараз (через Комиш-Зорю і Волноваху) — ітимемо цим шляхом.
Сьогодні дуже активно працюємо з портом Бердянськ і портом Маріуполь, виконуємо поглиблювальні роботи в цих портах та розвиваємо інфраструктуру. Це дає змогу організувати каботажні перевезення між Бердянськом і Маріуполем, щоб забезпечити потреби підприємств приморського міста — металургійних та інших.


Таким чином, зі свого боку в поточній ситуації робимо все можливе. Подальший розвиток інфраструктури на цій території потребує додаткових інвестицій. Якщо у нас буде команда, буде рішення уряду, що відповідно до цього треба робити, бо інших шляхів немає, — виконання проекту займе десь шість місяців, і на осінь наступного року говоритимемо, що є можливість збільшення руху до Маріуполя до 33 пар потягів на день.


Щодо пасажирського сполучення. Сьогодні є два пасажирські потяги, плануємо запустити ще один. Це буде нічний експрес підвищеного комфорту із Києва до Маріуполя.


На сьогодні всі центри керування Донецькою залізницею розгорнуті в Лимані, на підконтрольній території. Звичайно, є процеси, які проходять на території, нам не підконтрольній. Ми тут нічого не можемо зробити. Але фактично вдалося за півроку створити нову залізницю в Лимані, це дуже серйозна подія. Ми почали процес переведення людей, які готові працювати на українській залізниці, на українському підприємстві. Дуже велика кількість персоналу перейшла. Всі ці дії робилися спільно із СБУ щодо контролю процесу переведення. Це було важке рішення, але виправдане. Тому що дало змогу не припустити страйку на тій території. Страйки почалися, але ми їх загасили.


Записала Ліна КУЩ.