Як свідчить практика, правильне планування прискорює ефективність у досягненні цілей на 30%!

Існує декілька способів розпочати контролювати свій час. Проте спершу потрібно зрозуміти, чого ви хочете досягнути в житті. Часто люди зациклюються на матеріальному — потрібна квартира, будинок, машина — а значно результативнішим є комплексний підхід. Наприклад, спочатку варто усвідомити: яким саме ви себе бачите через 10 або 20 років, чого бажаєте навчитись за цей час, про які стосунки у своїй родині мрієте?.. Наше життя сповнене неймовірною кількістю можливостей, і ми кожен день робимо вибір: що з’їсти, куди піти, з ким зустрітись. Якщо ми чітко знаємо, чого хочемо у майбутньому, то стає набагато легше робити вибір. Про ці та інші таємниці приборкування часу та мрій журналісту «Голосу України» розповіла тренер організації Bogushtіme Юлія БОЙКО.

Плани і пріоритети

Розпочати варто з гармонійного планування дня. Це навчить правильно розподіляти завдання, а згодом і краще себе зорганізувати. Складаємо список завдань на день. Найкраще записувати їх у тому порядку, в якому вони спадають на думку. У людини часто не вистачає енергії на виконання справ протягом дня тільки через те, що вона дуже багато тримає в «оперативній пам’яті». Довірте ваші плани паперу.

Далі зробіть тайм-калькуляцію — приблизний підрахунок часу на кожну справу. Тобто орієнтовно проставте години, які потрібні на їх виконання. Наприклад: зустріч з клієнтом — 1 год., поїздка у справах — 2 год., робота над звітом — 1 год.

Часто ми прагнемо зробити справ на 40 годин, не замислюючись, що в добі їх лише 24. Тому важливо з самого ранку розставити пріоритети, у технології таймменеджменту їх три: А — те, що я маю сьогодні обов’язково зробити; В — те, що я можу комусь передоручити; С — те, що можу відкласти або перенести на інший день.

Коли розставлені час і пріоритети, не вистачає ще однієї деталі — місця для форс-мажорів. Адже хаотичність в нашому світі, яку неможливо передбачити, становить цілих 20%. Наприклад, якщо в людини 8-годинний робочий день, то 2 години вона має залишити про запас, додаючи до кожної справи по 15—20 хв.

У сімейному таймменеджменті я б порекомендувала насамперед завести сімейний календар на тиждень, а краще також і  на місяць. Так у вас вдома з’явиться наочний розклад активності різних членів родини: дні відряджень тата, конференції мами, гуртки донечки, секції сина, шкільні свята, поїздки до бабусі, зустрічі з друзями тощо. Це допоможе грамотно спланувати дні й завчасно підготуватися до подій.

Також батьки бачитимуть, наскільки завантажені дні у дітей. Адже часто старші так захоплюються розвитком малят, що у тих бракує часу для забав. У таких випадках психологи радять відмовитись від якогось гуртка і звільнити години для відпочинку та ігор.

Урізноманітнюйте будні

Для прикладу: в понеділок і четвер мама готує вечерю, прибирає, робить з дітьми уроки. У вівторок вся родина йде кудись повечеряти. Щосереди та п’ятниці вже тато бере на себе домашні клопоти, а мама вирушає у своїх справах. У вихідні на допомогу приходять бабусі чи друзі, а батьки мають час побути вдвох. Такий розподіл дасть можливість більше встигнути, зберегти теплі стосунки у родині, а головне — жінка також матиме час для себе (про це часто забувають).

Меню на тиждень теж допомагає оптимізувати час і ресурси, коли ви ходите за продуктами. Якщо ви попередньо склали орієнтовне меню, розпитавши у родини про вподобання і побажання, то розумієте, що вам треба купувати. А протягом тижня виходите в магазин лише за потреби або ж за товарами, які швидко псуються.

Відпочинок

Звісно, будь-яку поїздку, тим більше з дітьми, треба ретельно планувати. Місце відпочинку, спосіб туди дістатися, культурну програму, а також домовитися з тим, хто догляне ваших домашніх улюбленців. Не менш ретельною має бути і підготовка до відпустки. Адже під час відпочинку людина має розслаблятись, а не сидіти на телефоні чи дописувати фінальні проекти.

Отже, якщо ви — командний гравець і результат роботи залежить від вашої участі, то повідомте про заплановану відпустку якомога раніше. Зазвичай достатньо трьох тижнів, щоб підготувати колег до вашої відсутності. За цей час можна здати проекти, передати частину незавершеної роботи колегам, попередити замовників. Тому бажано за два тижні до відпустки виписати всі завдання, які ви маєте на цей час, і розставити за пріоритетами (А — що треба закрити до відпустки, В — краще передоручити комусь, С — може почекати вашого повернення).

Окрім справ і обов’язків не забувайте вносити у свої плани також спілкування з дітьми, відвідини рідних, якісний достатній сон, прогулянки на свіжому повітрі, заняття спортом і творчістю, перегляд улюблених фільмів... Адже якщо не забронювати час і сили для цих прекрасних моментів, то вони можуть і не трапитися.

Розмовляла Тетяна ПЕТРЕНКО.