Ранкове засідання
7 листопада

На розмитненні авто на початку ранкового засідання акцентував увагу народний депутат Максим Курячий (БПП). Він повідомив, що напередодні профільний Комітет з питань податкової та митної політики ухвалив рішення про остаточне внесення змін до Податкового та Митного кодексів для створення доступних умов розмитнення авто на єврореєстрації. До речі, у середу під стінами парламенту зібралися водії нерозмитнених транспортних засобів, які вимагали від депутатів конкретних кроків для розв’язання проблеми «євроблях».

 

Юрій Буглак, Ігор Попов.

 

Дмитро Лінько, Сергій Скуратовський.

За його словами, законопроект до другого читання передбачає, що базова ставка для авто з бензиновим двигуном до трьох літрів становитиме 50 євро, понад три літри — 100 євро. Ставка на дизельний двигун з аналогічним об’ємом — 75 та 100 євро відповідно. «Вперше в історії України може бути скасовано високі податки на ввезення старих авто віком понад 15 років. Нині пропонується, що максимальний віковий коефіцієнт становитиме 15. Це суттєвий крок назустріч водіям. Адже до 2008 року було заборонено ввозити машини старші восьми років. Крім того, закладається мотивація для пришвидшення розв’язання цієї проблеми. А саме: у перший місяць після публікації ухвалених законів можна буде розмитнити авто на 50 відсотків дешевше. Ще місяць діятиме понижуючий коефіцієнт 0,75. Нині завершено консультації з фіскальними та митними органами, які заявили про абсолютну готовність впоратись із значною кількістю звернень громадян для розмитнення цих авто», — повідомив парламентарій.
М. Курячий зауважив, що всі кошти, отримані за розмитнення автомобілів, ввезених від 2015 року, буде спрямовано до Пенсійного фонду.
«Однак запровадження спрощених та доступних правил розмитнення транспорту змушує нас посилити відповідальність водіїв за порушення митного режиму в Україні шляхом збільшення штрафів. Така проблема більше не може повторюватись в Україні», — наголосив він і закликав колег у четвер включити до порядку денного ці два законопроекти і вирішити остаточно це нагальне питання — ухвалити зміни до Податкового та Митного кодексів.
Андрій Кіт (БПП), у свою чергу, торкнувся питань реформи децентралізації. Схвально оцінивши її старт, депутат зауважив, що громади разом із децентралізацією отримали на баланс всю соціальну інфраструктуру, утім, без надання належних інструментів для впливу та фінансування. А, крім того, ще й свавілля природних монополій, які працюють на території ОТГ. Йдеться про обленерго та облгази.
«Львівобленерго в односторонньому порядку зменшило технічні умови на надання електроенергії на всі школи Ходорівської ОТГ (Львівщина), створеної на моєму виборчому окрузі. Як результат школа № 1, яка має площу 3,5 тис. квадратних метрів, має 1,5 кіловата електроенергії від обленерго. Школа № 2 — чотири кіловата, школа № 3 — 1,5 кіловата... Це означає, що котельню для опалення, щоб діти сиділи у теплій школі, запустити неможливо. Обленерго у рекетний спосіб вимагає додаткової оплати за додаткові кіловати, які само штучно зняло, — повідомив депутат. — Існує справжній рекет приватних монополій, які просто тероризують ОТГ і не дають їм можливості розвиватися. За які це кошти ОТГ має знову платити за технічні умови приватній олігархічній структурі Львівобленерго. Прошу вважати мій виступ офіційним запитом до ГПУ, СБУ і прошу їх розібратися: на підставі чого було зменшено ліміти по електроенергії, в результаті чого мерзнуть діти? Це дискредитація Президента та його курсу на децентралізацію. Вважаю, що всі винні мають бути покарані. Адже лише у справжній, а не віртуальній децентралізації успіх України».
Верховна Рада також всебічно обговорила проблему подолання епідемії туберкульозу в Україні. Про це йшлося під час представлення проекту постанови про проведення парламентських слухань з одноіменною назвою. Представив документ Сергій Кіраль, який очолює «Парламентську платформу боротьби з туберкульозом».
За його словами, епідемію туберкульозу дуже важко здолати. Над боротьбою з нею працюють тисячі фтизіатрів, є відповідна інфраструктура, щоправда, створена ще за радянських часів, щороку виділяються мільйони гривень. Проте проблема й досі залишається актуальною. «Звідси висновок: напевно, ми щось робимо не так. Потрібно змінювати систему, підходи, відповідно до того, як пропонують міжнародні організації, зокрема ВООЗ, переходити на так звані пацієнтоорієнтовані заходи», — додав С. Кіраль.
Попри те, що за оцінками експертів ВООЗ, за останні п’ять років в Україні спостерігається тенденція до зменшення темпів зростання захворюваності та смертності від цієї хвороби, щороку в Україні реєструється майже 30 000 випадків туберкульозу. Так, в 2016 році було зареєстровано 34 088 випадків. Поточний показник поширеності (дані 2016 року) всіх форм туберкульозу становить 82,1 на 100 тис. населення, що майже втричі перевищує показник цільових завдань, визначених глобальним планом дій «Зупинити туберкульоз». Крім того, у 2014 році Україна ввійшла до п’ятірки країн з найвищим тягарем мультирезистентного туберкульозу.
Якщо не змінимо ситуацію, наголосив С. Кіраль, згідно з оцінками ВООЗ, враховуючи темпи розвитку епідемії, у період між 2015 та 2030 роками в Україні буде 87,810 смертей на 100 тис. населення внаслідок хвороби. Економічна вартість боротьби з епідемією за період 2015—2030 рр. дорівнюватиме 3,6 млрд доларів США.
Щоправда, ухвалити проект постанови навіть після обговорення за повною процедурою депутати так і не змогли. Табло системи «Рада» засвідчило готовність лише 183 депутатів голосувати «за». Тож проект вважається відхиленим. Через брак голосів головуючий вирішив відкласти й розгляд питань ратифікації.

Олена ГОРБУНОВА.
Фото Сергія КОВАЛЬЧУКА.
Більше фото тут - www.golos.com.ua

 

ДОСЛІВНО

Народний депутат Максим Курячий (БПП): «Лише протягом цього року в Україну було завезено без розмитнення понад півмільйона авто. Тобто щохвилини в Україну в’їжджає мінімум один автомобіль. Встановити водія, власника та оцінити технічний стан такого автомобіля немає можливості. Водії хочуть захистити свої майнові права на придбані в ЄС машини, сплатити доступну ціну та продовжити користуватися автомобілем з чистою совістю».