На знімку: 8 листопада 2020 року в Дрогобичі, що на Львівщині, авто від удару об дерево перелетіло дорогу і приземлилось на наступному дереві на подвір’ї житлового будинку. На щастя, внаслідок пригоди ніхто не постраждав.

Фото зі сторінки ДРОГОБИЧ CITY у Фейсбуці.

Травматизм і смерті в ДТП — це загальносвітова проблема. На жаль, Україна — на перших місцях за кількістю таких випадків, і цю ситуацію потрібно змінювати. Адже лише за 10 місяців цього року на автошляхах загинули понад 2 800 осіб, 26 тисяч отримали травми різного ступеня важкості. Нині влада і громадськість мають бути єдиними, щоб гарантувати безпеку на дорогах, зазначили учора представники громадських об’єднань та благодійних організацій, органів влади під час онлайн-обговорення, присвяченого річниці підписання Маніфесту за безпечні дороги в країні.

Як зазначила координатор кампанії «За безпечні дороги» Діана Наливанна, мета заходу — привернути увагу до надскладної ситуації з безпекою руху. Адже перевищення швидкості, ігнорування ременів безпеки, відволікання на ґаджети за кермом — усе це та багато іншого провокує аварії на дорогах. «Необхідно, щоб і водії, і пасажири завжди користувалися ременями безпеки, адже це може вберегти життя під час ДТП. На жаль, штраф за нехтування цим правилом в Україні — лише 51 грн, один з найнижчих серед усіх країн Європи, тому водій сприймає це як формальність», — зазначила вона.

За її словами, покращити ситуацію на автошляхах допоможуть реформи в трьох напрямах — інфраструктурному, просвітницькому та правоохоронному. І деякі з них уже впроваджують. «Інфраструктурний напрям передбачає реконструкцію доріг та вулиць у такий спосіб, щоб зменшилася швидкість руху, пішохідні переходи стали помітнішими, а перехрестя — безпечнішими. Просвітницький передбачає проведення інформаційних кампаній для водіїв, а правоохоронний — виявлення та запобігання порушенням патрульною поліцією. Зі свого боку перший заступник начальника Департаменту патрульної поліції Олексій Білошицький зазначив, що часто водії не зважають на важливі речі, які їм здаються «необов’язковими».

«Зимова гума в холодну пору року, дитяче автокрісло — це не зайві елементи, а те, що може врятувати життя і здоров’я. Типовий приклад — аварія, яка днями трапилася в столиці. У салоні потрощеного авто без свідомості були мати з донькою.

Дівчинка, якій немає і двох років, не дихаючи лежала на задньому сидінні. У момент зіткнення вона не була в автокріслі, яке могло б її захистити. Очевидці ДТП зробили серцево-легеневу реанімацію дитині. На щастя, її дихання відновилося. Мати також прийшла до тями. Їх обох шпиталізували до лікарні. Тож люди сьогодні повинні усвідомити власну відповідальність як водія, як пасажира і як пішохода. Лише пам’ятаючи про це, можна захиститися і захистити», — сказав він.

За словами Олексія Білошицького, за п’ять місяців роботи системи автоматичної фотовідеофіксації порушень ПДР кількість постанов про перевищення швидкості знизилася майже на 30%. «Маємо чітку тенденцію до зменшення порушень швидкісного режиму. Система працює», — зазначив він.