Почалися вони ще навесні. А тепер їх продовжили безпосередньо у виробничих умовах — на Полтавському гірничо-збагачувальному комбінаті, який розташований у сусідньому з Кременчуком місті Горішні Плавні. Там, за словами завідувача лабораторії випробувального центру КВБЗ Віталія Михайлова, згаданий вагон спочатку заповнили скришеною породою, яка значно важча за щебінь чи глину.

У такий спосіб перевірялися динамічні, міцнісні та гальмівні характеристики дослідного зразка. В цих та інших випробуваннях, окрім спеціалістів підприємства-виробника, брали участь фахівці Науково-дослідного інституту вагонобудування ДП «УкрНДІВ». Останні фіксували рівень напружень на рамі вагона, відкидних бортах, вузлах і кріпленнях під час різношвидкісного руху думпкара промисловими коліями.

Тестували його й на здатність саморозвантажуватися за максимального заповнення кузова відвальною породою. Адже вагон завантажують екскаватором, а розвантажує він себе автоматично. Під час виконання такої операції фіксувалися напруження у вузлах кріплення, на рамі та бортах. При цьому з’ясувалося, що швидкість розвантаження моделі 33-7141 вища, ніж у такої само техніки, яка працює на Полтавському ГЗК.

За іншими характеристиками дослідний зразок Крюківського ВБЗ також не поступається аналогам. Це довели, скажімо, випробування «падаючою глибою». Щоб їх провести, на дно кузова насипали шар дрібної породи завтовшки 300 міліметрів. А потім у той таки кузов із висоти 3 метрів скинули глибу породи вагою майже три тонни... Так перевірялася стійкість думпкара до деформацій.

За свідченням фахівців, у виробничих умовах на гірничо-збагачувальному комбінаті новий вагон-самоскид вдало витримав усі випробування. Тож тепер його повернули на «рідне» підприємство для завершальних тестувань на території КВБЗ.

Усі отримані дані проаналізують науковці, котрим належить оформити відповідні протоколи. Саме на їх підставі міжвідомча комісія ухвалюватиме рішення про надання дозвільних документів на серійне виробництво вагонів-самоскидів моделі 33-7141.

Фото надано прес-службою ПАТ «Крюківський вагонобудівний завод».