марка «Ковельські ковбаси» — це якість третього тисячоліття
Ще одне підприємство Волині — ВАТ «Ковельський м’ясокомбінат» — переживає не тільки період реструктуризації, а й нарощує виробництво продукції, яка користується популярністю не лише у волинян. Але спершу про проблеми. Підприємство до деякої міри стало заручником принципів «гігантизму», який закладався ще у далекі сімдесяті. Отож з початком ринкових відносин перед ковельчанами постало декілька проблем. По-перше, виробництво було вельми енергозатратне. По-друге, скоротилося поголів’я худоби. По-третє, селяни стали обзаводитися власними м’ясопереробними цехами. По-четверте, в країну ринув потік дешевої, хоча й не найвищої якості, продукції. Треба віддати належне ковельчанам. Вони знайшли вихід із ситуації. Як розповів директор товариства з обмеженою відповідальністю «Ковельські ковбаси» Володимир Головатий, свою роботу інвестори почали з реструктуризації підприємства, що було зумовлено необхідністю зменшення затрат на виробництво, придбання нового сучасного енергозберігаючого обладнання для переробки м’яса.
Нині продукція ковельчан успішно конкурує з відомими українськими марками. Скажімо, львів’янам подобається «дитяче харчування». Ковельські ковбаси сьогодні знають також і в столиці, у Харкові, інших містах нашої країни. Бо волиняни розробили свої рецепти сиров’ялених і сирокопчених виробів. Застосовують не тільки традиційні приправи, без яких не обходяться ковбаси, а й враховують традиції поліщуків, які з покоління в покоління передавали «секрети» виготовлення смачної продукції. Недаремно торгова марка «Ковельські ковбаси» серед переможців національного конкурсу «Золоті торгові марки» у номінації «Якість третього тисячоліття».
Щодня у цехах переробляють від п’яти до восьми тонн м’яса і випускають п’ять тонн ковбас. І тут треба віддати належне керівникам Ковельського району, які подбали про збереження поголів’я худоби. Голова райдержадміністрації Віталій Карп’юк вважає, що лише великотоварним господарствам під силу конкурувати з продукцією іноземних виробників. А тому намагається переконати — не так керівників господарств, як самих селян, що гуртом і краще, і вигідніше господарювати. Можливо, саме тому «Ковельські ковбаси» успішно конкурують з іншими виробниками не лише за якістю, а й ціною продукції. Бо, скажімо, лише у Ковельському районі реалізовують щомісяця 25 тонн смачної продукції. Воістину «свій до свого по своє».