Верховна Рада України прийняла пропозиції Президента України до Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо створення і функціонування Єдиного державного реєстру військовослужбовців та удосконалення порядку ведення військового обліку» та прийняла закон в цілому з їх урахуванням (реєстр. № 12066).

Президент України звернув увагу на те, що правові, організаційні і фінансові засади створення та функціонування публічних електронних реєстрів визначені Законом України «Про публічні електронні реєстри». Тож у пропонованій законом редакції статті 251 Закону України «Про військовий обов’язок і військову службу» не дотримано вказаної вимоги, оскільки його положеннями визначена лише частина обов’язкових відомостей, передбачених частиною другою статті 26 Закону України «Про публічні електронні реєстри».

Президент України зауважив, що за законом у Реєстрі військовослужбовців фактично оброблятимуться дані щодо всіх військовослужбовців, у тому числі тих, які проходять військову службу в розвідувальних органах України та Службі безпеки України, хоча на сьогодні інформація про особовий склад органів, що здійснюють оперативно-розшукову або розвідувальну чи контррозвідувальну діяльність, включена до Зводу відомостей, що становлять державну таємницю.

Крім того, положення закону щодо обробки у Реєстрі військовослужбовців даних щодо всіх військовослужбовців фактично передбачають, що відповідні посадові особи Міністерства оборони України матимуть доступ до інформації про військовослужбовців розвідувальних органів України та Служби безпеки України, які мають власний запас та ведуть окремий персонально-якісний облік своїх військовозобов’язаних та військовослужбовців, звільнених з військової служби у запас, що своєю чергою суперечить вимогам законів України «Про інформацію», «Про доступ до публічної інформації», «Про державну таємницю», «Про розвідку», не забезпечує встановлення та дотримання відповідного правового режиму захисту, передбаченого законодавством України щодо розвідувальної та державної таємниці, створює реальні ризики для можливості витоку таємної інформації щодо особового складу Служби безпеки України та розвідувальних органів України і, як наслідок, завдання шкоди національній безпеці України, а також стану захищеності сил і засобів контррозвідки та розвідки і можливості здійснення ними відповідної діяльності в інтересах забезпечення національної безпеки та оборони України.

Пресслужба Апарату Верховної Ради України.

Фото з відкритих джерел.