Задля забезпечення усіх необхідних освітніх умов для визначеної категорії в закладах освіти регіону триває розбудова мережі безбар’єрних освітніх середовищ, а також підготовка фахівців зі спеціальної освіти.

Безбар’єрність – коли маєш доступ до навчання, незважаючи на стан здоров’я. Виклики повномасштабного вторгнення негативно впливають на морально-психологічний та фізичний стан здоров’я дітей з особливими освітніми потребами і дітей з інвалідністю. Задля створення рівних умов для навчання визначеної категорії Харківська ОВА спільно з Дитячим фондом ООН (ЮНІСЕФ) та Харківським національним педагогічним університетом імені Г. С. Сковороди здійснюють підготовку низки фахівців зі спеціальної освіти. Спеціалісти надають послуги дітям в тергромадах регіону на базах Інклюзивно-ресурсних центрів та закладів загальної середньої освіти.

У межах регіональної програми «Освіта незламної Харківщини» коштом обласного бюджету профінансовано навчання 139 освітян із 20 територіальних громад області на базі ХНПУ імені Г. С. Сковороди. З 1 січня 2026 року реалізація проєкту «Посилення інклюзивної освіти для дітей з особливими освітніми потребами у Харківській області» стартує у наступних 23 громадах області і передбачає підготовку 140 фахівців за рівнем «магістр». За фінансування ЮНІСЕФ для закладу вищої освіти придбано сучасне обладнання для проведення корекційно-розвиткової роботи з дітьми, які мають особливі освітні потреби.

До проєкту підготовки фахівців зі спеціальної освіти долучилася і Златопільська тергромада.У ХНПУ імені Г. С. Сковороди здобувають рівень магістра за напрямом спеціальної освіти 7 фахівців. Загалом в громаді працюють 23 фахівця зі спеціальною освітою – логопеди, психологи-реабілітологи тощо.

За матеріалами Харківської ОВА.

Хочете першими знати про зміни та оновлення в законодавстві?
Хочете з перших уст дізнаватися про роботу Верховної Ради та окремих депутатів?

Підписуйтеся на

фейсбук-сторінку «Голосу України»,

де ми розміщуємо найактуальнішу офіційну інформацію.