Але сьогодні ми розкажемо про найбільш нетипові питання.
З початку року наші фахівці прийняли понад 13 тисяч телефонних звернень, в середньому це 500 дзвінків щотижня.
Більшість звернень, які надходять на гарячу лінію, стосуються отримання ваучерів, мікрогрантів, особливостей отримання статусу безробітного та принципу нарахування допомоги по безробіттю.
Проте спеціалісти гарячої лінії, окрім інформаційно-роз’яснювальної роботи, надають психологічну підтримку та допомогу своїм клієнтам.
Бувають випадки, коли наші спеціалісти проводять велику роботу, щоб допомогти людям, які постраждали внаслідок війни. Наприклад, на гарячу лінію звернувся чоловік, який не міг зареєструватися у центрі зайнятості, бо не мав довідки про припинення ведення особистого селянського господарства. Такий документ видається місцевою радою за місцем розташування земельної ділянки, але зараз дуже багато територій під постійними обстрілами чи взагалі перебувають в окупації. Тому співробітники гарячої лінії вивчили ситуацію, проаналізували нормативну базу, звернулися до наказу Міністерства розвитку громад та територій України та з’ясували, що село клієнта входить до переліку територій із потенційною загрозою бойових дій.
Після цього вдалося зареєструвати чоловіка без необхідності надавати документи, які зараз практично неможливо отримати.
Іноді наші працівники допомагають іншим людям розбиратися в нюансах українського законодавства. Цього року на гарячу лінію зателефонувала грантерка, в якої бізнес працює, яка справно сплачує податки, створює робочі місця, але заплуталася в змінах до трудового законодавства. Жінці було незрозуміло, як після чергових змін у законах їй оформлювати нових працівників: від дати укладання договору чи від дати зарахування коштів на рахунок у банку. Співробітники Служби зайнятості вивчили ці питання та допомогли жінці уникнути помилки із оформленням нових працівників.
Одного разу до спеціалістів гарячої лінії служби зайнятості зателефонувала 75-річна пенсіонерка. Жінка розповіла, що має інвалідність 2-ї групи по зору, а її син є захисником країни в лавах ЗСУ. Вона хотіла знайти місцеві організації, що надають допомогу військовим. Фахівці служби зайнятості не залишили її питання без відповіді. Заявниці знайшли такі організації та надали контакти гарячої лінії з ветеранських питань.
Іноді клієнти гарячої лінії ставлять дуже неординарні запитання Так, одна жінка заявила про зникнення свого чоловіка, який надто довго відвідував центр зайнятості. Багато часу на пошук не знадобилося, зниклого швидко повернули в сім’ю. Був випадок, коли людина телефонувала з проханням відремонтувати дорогу. Заявник стверджував, що в сусідньому селі робітники розпочали відновлення автошляху лише після звернення до Служби зайнятості.
Пресслужба Апарату Верховної Ради України.
Фото з відкритих джерел.