Документ набирає чинності з дня опублікування, але застосовуватиметься з 1 липня 2026 року. Зміни спрямовані на вдосконалення системи професійного розвитку освітян, посилення цифровізації та гнучкості процесів.
Основні нововведення
Розширення інформації про програми: у пункті 7 Порядку додано вимогу вказувати не лише форми, види та напрями підвищення кваліфікації, а й конкретні програми, їх обсяг і тривалість (у годинах або кредитах ЄКТС).
Оновлення визначення суб’єктів підвищення кваліфікації (пункт 9): суб’єктами можуть бути заклади освіти, наукові установи, юридичні особи чи ФОП, які провадять освітню діяльність.
Запроваджується державна інформаційно-комунікаційна система (під егідою МОН), куди суб’єкти (крім нерезидентів) вносять дані про себе, програми та видані документи.
Внесення інформації про ліцензії, акредитовані програми та документи – протягом 15 робочих днів.
Дозволено проводити навчання за місцем роботи, дистанційно чи в інших локаціях, якщо це передбачено договором.
Зміни до програм підвищення кваліфікації (пункт 10): програми на основі типових повинні відповідати їх структурі, визначати компетентності, розподіл годин і мінімальний обсяг.
За результатами таких програм присвоюються часткові освітні та/або професійні кваліфікації, якщо це передбачено типовою програмою.
Новий формат документів про підвищення кваліфікації (пункт 13): дизайн, виготовлення та облік визначає суб’єкт.
Обов’язкові елементи: повне найменування суб’єкта, тема, обсяг, ПІБ учасника, результати навчання, кваліфікації (якщо є), дата, підпис.
Документи від нерезидентів можуть мати інший формат, але потребують визнання педрадою.
Достовірність (крім нерезидентів) перевіряється через інформаційну систему.
Скасування пункту 15 та спрощення визнання результатів (пункти 24, 25, 26):
Результати від ліцензованих суб’єктів чи за акредитованими програмами не потребують окремого визнання.
Окремі види діяльності (академічна мобільність, стажування, самоосвіта, здобуття ступенів, супервізія) можуть зараховуватися як підвищення кваліфікації.
Нове про супервізію (пункт 31¹): педагогічна рада визнає супервізію як підвищення кваліфікації.
Обсяг: за фактичною тривалістю, але не більше 30 годин або 1 кредиту ЄКТС на рік.



