Міністерство освіти і науки України затвердило Порядок установлення відповідності програм підвищення кваліфікації та/або супервізії педагогічних працівників вимогам експериментального проєкту щодо закупівлі послуг з підвищення кваліфікації та супервізії в закладах загальної середньої освіти. 

Документ ухвалено на виконання постанови Кабінету Міністрів України від 05 листопада 2025 р. № 1439, якою запроваджено новий експериментальний механізм закупівлі освітніх послуг для педагогів. Метою Порядку є забезпечення єдиних вимог до змісту програм, їх відповідності державним стандартам освіти та узгодженості з типовими програмами, затвердженими МОН.

Згідно з наказом:

подані програми проходитимуть аналіз у Державній установі «Український інститут розвитку освіти» через державну інформаційно-комунікаційну систему підтримки професійного розвитку педагогів;

оцінюватиметься відповідність програм умовам експериментального проєкту, зокрема: цільовим групам учасників, наявності затверджених типових програм, дотриманню професійних стандартів учителя та керівника закладу освіти, структурі програм підвищення кваліфікації і вимогам постанов Кабміну;

програми можуть розроблятися на основі типових програм або їх окремих модулів із можливістю адаптації змісту до 30%;

мінімальний обсяг програм, створених на основі модулів типових програм, становитиме не менше 15 годин (0,5 кредита ЄКТС);

критерії оцінювання результатів навчання мають бути прозорими, відповідати компетентнісному підходу та передбачати оцінювання здатності педагога застосовувати здобуті знання на практиці.

За результатами аналізу програм УкрІРО вноситиме інформацію про їх відповідність до державної інформаційної системи.

https://mon.gov.ua/npa/pro-zatverdzhennia-poriadku-ustanovlennia-vidpovidnosti-prohram-pidvyshchennia-kvalifikatsii-taabo-supervizii-pedahohichnykh-pratsivnykiv-umovam-poriadku-realizatsii-eksperymentalnoho-proiekt