Початок 2000-х років. Учні — за шкільну форму. А як тепер?

Фото Андрія НЕСТЕРЕНКА (з архіву «Голосу України»).

Розробити й затвердити «Стратегію розвитку виробництва та формування ринку дитячих товарів до 2025 року» — з таким закликом до нового уряду звернулися представники підприємств, які виробляють одяг, взуття, іграшки та інші товари для дітей.

Пропозиція пролунала під час засідання круглого столу «Актуальні питання розвитку виробництва та формування ринку товарів для дітей», що відбувся за ініціативою Української спілки промисловців і підприємців (УСПП) й Укрлегпрому.

Активну участь у розробці «Стратегії...» готові взяти спеціалісти галузевих асоціацій підприємців і провідні експерти країни, які вже мають певні напрацювання. Аби стимулювати стрімкий розвиток індустрії дитячих товарів, фахівці, зокрема, пропонують звільнити виробників від сплати тієї частини податку на прибуток, яка йде на збільшення обсягів виробництва, на модернізацію та вдосконалення технологій. Експерти також доводять, що треба інституційно змінити фінансову систему, щоб підприємці змогли отримувати недорогі кредити.

Життєво необхідно детінізувати ринок збуту та встановити на ньому рівні умови конкуренції, де наші виробники поки що програють внаслідок масового ввозу з Китаю та інших азійських країн дитячих товарів, які в Україні продають за демпінговими цінами.

— Рівні умови конкуренції можна забезпечити, тільки впорядкувавши торгівлю іноземними товарами, — говорила на круглому столі президент Укрлегпрому Тетяна Ізовіт. — Спільно з ДФС ми розробили уніфікацію митних ставок на сировину для швейного виробництва й надали її Мінфіну. Та чи будуть наші пропозиції передбачені Держбюджетом-2020, — не знаємо. Потрібно також обнулити ставки ПДВ для імпорту технологічного обладнання. І треба, нарешті, перемогти контрабанду!

Учасники наради акцентували увагу на дієвості регуляторної підтримки вітчизняних виробників. Так, завдяки держпрограмі з виробництва продуктів якісного дитячого харчування нині майже 80% цих продуктів — національного виробництва. Зокрема, запрацювали нові заводи — «Яготинське для дітей», «Вімм-Білль-Дан Україна» (ТМ «Агуша»), «Данон Кремез» (ТМ «Тьома»).

— Цивілізованість держави вимірюється тим, як вона піклується про майбутнє дітей. На жаль, у нас досі немає державної стратегії у сфері всебічного забезпечення потреб дітей промисловими товарами, — заявив на круглому столі президент УСПП Анатолій Кінах. — А така стратегія вкрай потрібна!