Комітет Верховної Ради з питань державного будівництва та місцевого самоврядування розглянув низку питань щодо перейменування населених пунктів.
Під час засідання народними депутатами було прийнято рішення підтримати подання: Рівненської обласної ради щодо перейменування села Межиріччя Ярославицької сільської ради Млинівського району Рівненської області на село Чекно; Верховної Ради Автономної Республіки Крим щодо перейменування села Стахановка Первомайського району АР Крим на село Стаханівка; Львівської обласної ради щодо перейменування села Бистриця Бистрицька-Гірської сільської ради Дрогобицького району Львівської області на село Бистриця-Гірська.
Члени комітету взяли до уваги документи, які надійшли від Верховної Ради АР Крим, Рівненської та Львівської обласних рад та були оформлені належним чином. Перейменування населених пунктів підтримані територіальними громадами на загальних зборах громадян, погоджені відповідно до законодавства, розглянуті і схвалені сільськими, районними, обласними радами та парламентом Криму. Розглядаючи подання Запорізької обласної ради щодо перейменування села Бесідівка Бесідівської сільської ради Приазовського району Запорізької області на село Беседівка, народні обранці зазначили, що перейменування населеного пункту недостатньо обґрунтоване через відсутність будь-яких надійних історичних фіксацій назви у документальних джерелах, які б вказували на його первісну форму. Тому було ухвалено рішення відправити матеріали з перейменування цього населеного пункту на доопрацювання.
Зміна назви села Буковина Бортниківської сільської ради Жидачівського району Львівської області на село Букавина не знайшла підтримки серед парламентаріїв, оскільки, за наведеними під час обговорення даними, назва «Буковина» фіксується в історичних джерелах значно раніше.
Інформаційне управління апарату Верховної Ради України.
Діти з інвалідністю отримуватимуть дошкільну освіту нарівні з іншими
Комітет Верховної Ради у справах пенсіонерів, ветеранів та інвалідів підтримує проект закону про внесення змін до Закону «Про дошкільну освіту» щодо доступності навчання для дітей з особливими освітніми потребами та дітей з інвалідністю.
На засіданні комітету зазначалося, що законопроектом (№2594а) передбачено внесення змін до Закону «Про дошкільну освіту» щодо створення відповідних умов для організації інклюзивного виховання і навчання дітей з особливими освітніми потребами і дітей з інвалідністю в дошкільних закладах освіти.
Зокрема, проектом пропонується визначити, що одним із основних завдань відповідного законодавства є забезпечення права дітей з особливими освітніми потребами і дітей з інвалідністю на доступність і безоплатність здобуття дошкільної освіти переважно за місцем проживання. Крім того, надається можливість створення в дошкільних навчальних закладах умов для використання жестової мови.
У документі визначено повноваження садочку щодо забезпечення реалізації права дитини з урахуванням її індивідуальних особливостей, в тому числі пов’язаних з інвалідністю, на здобуття дошкільної освіти в інклюзивному навчальному середовищі. Також передбачено повноваження органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування в системі дошкільної освіти щодо забезпечення садочків необхідними фахівцями з урахуванням різноманітності особливих освітніх потреб дітей, у тому числі й дітей з інвалідністю.
А ще законопроект забезпечує: архітектурну доступність приміщень для забезпечення реалізації прав дітей з інвалідністю на отримання дошкільної освіти нарівні з іншими; затвердження типових переліків обов’язкового навчально-дидактичного та іншого обладнання, навчально-наочних посібників, художньої літератури, в тому числі з урахуванням способів і форматів подачі інформації для дітей з особливими освітніми потребами.
Крім того, парламентський Комітет у справах пенсіонерів, ветеранів та інвалідів не підтримує проект закону про освіту осіб з обмеженими можливостями здоров’я (спеціальну освіту). У законопроекті (№2885) визначаються особливості фінансування, матеріально-технічного, науково-методичного забезпечення спеціальних навчальних закладів, а також специфіка підготовки, соціальні гарантії та пільги працівників у сфері спеціальної освіти.
Під час обговорення цього питання членами комітету та громадськістю інвалідів акцентовано увагу на виконанні Конвенції про права інвалідів. Зокрема, як зазначили народні обранці, Україна взяла курс на впровадження інклюзивного навчання дітей з інвалідністю, тобто включення їх до загального процесу навчання, а не на забезпечення спеціальної освіти, що призводить до їх штучної ізоляції в суспільстві.
Вл. інф.