У нас немає системи моніторингу якості освіти, незважаючи на балаканину про необхідність її створення, відповідні доручення президентів, ухвалені програмні й нормативні документи.

Україна — чи не єдина серед країн Європи, де немає незалежної недержавної агенції з оцінювання якості освіти, хоча з березня 2008-го є урядовим членом Європейського реєстру забезпечення якості освіти.

Інша проблема, на думку директора Центру тестових технологій і моніторингу якості освіти Ігоря Лікарчука, — сьогодні одні й ті самі органи управління освітою керують галуззю і контролюють її якість. «У результаті замовники та споживачі освітніх послуг — учні, студенти та їх батьки, роботодавці, незалежні експерти, громадські організації — не мають можливості дізнатися, якою є реальна якість української освіти», — зазначив він.

Експерти наголошують, що чинна нормативна база не сприяє створенню такої системи. Зокрема, це стосується положення про національну систему рейтингового оцінювання діяльності ВНЗ, затвердженого галузевим міністерством. «Ці документи орієнтовані на отримання формальних показників, проведення безсистемних ситуативних контрольних процедур і посилення централізації в управлінні освітньою галуззю», — вважає Ігор Лікарчук.

Фахівці зазначають, що в державі немає адаптованої до освітніх цілей системи державних освітніх стандартів, аналіз виконання яких дав би змогу робити висновки про якість освіти.

Вл. інф.