На подію приїхали перші леді та джентльмени із семи країн — Австрії, Данії, Естонії, Фінляндії, Німеччини, Литви та Сербії. Також до заходу долучилися представники міністерств освіти з шести країн світу: Естонії, Латвії, Литви, Данії, Польщі, Австрії.
«Дозвольте вам усім подякувати за непросте для багатьох рішення приїхати до нас. До країни, у якій іде війна. Хочу, щоб ви знали, що ви сьогодні не тільки берете участь у великій дипломатичній події, візіонерській дискусії. Ви допомагаєте нам, українцям, відчувати, що життя в його нормальному сенсі триває», — зазначила у своєму виступі перша леді України.
У перший день саміту перших леді та джентльменів відбулася презентація міжнародного дослідження «Освіта як інструмент формування особистої стійкості, соціального капіталу країни та культури миру».
Опитування провели за участю українських і міжнародних партнерів та експертів у 14 країнах: Австрії, Великій Британії, Данії, Естонії, Литві, Мексиці, ОАЕ, ПАР, США, Туреччині, Україні, Фінляндії, Чехії та Японії.
Дослідження охопило три цільові аудиторії — учителі, учні та батьки. В опитуванні взяли участь приблизно 200 школярів 15—17 років, 100 вчителів і 100 батьків у кожній із країн.
Серед ключових відповідей українських учнів:
- згідно з результатами дослідження, від учителя діти найбільше очікують справедливого ставлення (32%) і підтримки та поваги (31%);
- українські учні найціннішими рисами вчителя під час війни вважають вміння підтримати (58%) і розуміння життєвих обставин (56%). 31% опитаних українських підлітків відчуває тривогу чи страх під час навчання і потребує особливої уваги та психологічної підтримки. Саме потреба у психологічній підтримці учнів є одним із ключових закликів України до світової спільноти на цьому саміті;
- щодо навичок, які школа допомагає розвинути, 40% школярів назвали креативне мислення, 38% — уважність та відповідальність, 32% — здатність працювати у команді та емоційну стабільність, 31% — мотивацію і самосвідомість. Серед українських підлітків 79% опитаних вважають, що школа має бути осередком національно-патріотичного виховання, а 44% беруть участь у волонтерських та суспільно корисних проєктах;
- на запитання, що може сприяти формуванню культури миру, найпоширеніші відповіді учнів: розвиток емпатії, толерантності та поваги до різних думок (37%), навчання мирного розв’язання конфліктів (37%) і права людини (34%).
Результати дослідження обговорили під час міністерського діалогу. У дискусії взяли участь міністр освіти і науки України Оксен Лісовий, міністр вищої освіти та науки Данії Крістіна Егелунд, федеральний міністр освіти Австрії Крістоф Відеркер, генеральний секретар Міністерства освіти та досліджень Естонії Тріін Лаасі-Оіге, заступник державного секретаря Міністерства науки та вищої освіти Польщі Анджей Шептицький, парламентський секретар Міністерства освіти Латвії Давіс Мартіньш Даугаветіс та віцеміністр освіти Литви Йонас Петкявічюс. Модератором діалогу був директор з питань освіти та навичок OECD Андреас Шляйхер.
Дослідження розробив та виконав Центр соціальних змін і поведінкової економіки у співпраці з Deloitte, за сприяння Організації економічного співробітництва та розвитку OECD, глобального фонду «Освіта не може чекати» (Education Cannot Wait) та за підтримки Міністерства освіти і науки України й Київської школи економіки (KSE).
Саміт перших леді та джентльменів — це міжнародний щорічний захід, ініційований першою леді України Оленою Зеленською у 2021 році. Це подія, яка об’єднує перших леді та джентльменів для розв’язання глобальних викликів.
Пресслужба Апарату Верховної Ради України.