З 2 жовтня набули чинності нові Правила, які дозволяють операторам блокувати спам-номери.

Є кілька варіантів, щоб позбутися рекламних дзвінків, на які ви не давали згоди.

№ 1. Повідомте про спам-номер своєму оператору:

Vodafone — у застосунку чи за номером 111 або 0 800 400 111 в Україні, +38 050 400 111 у роумінгу;

Kyivstar — у застосунку чи за номером 466 або 0 800 300 466 в Україні, 105466# у роумінгу;

Lifecell — у застосунку чи за номером 5433 або 0 800 20 5433 в Україні, +38 063 5433 111 у роумінгу.

№ 2. Надсилайте скарги на спам-дзвінки на гарячу лінію Уряду — 1545.

№ 3. Зверніться до НКЕК через форму на сайті.

Як оператори перевірятимуть спам-номери?

Оператор перевірить номер, на який надійшла скарга, і заблокує, якщо він відповідає щонайменше двом критеріям:

- виклики здійснюють без комунікації;

- середня тривалість дзвінків за 7 днів — менш ніж 60 секунд;

- понад 50% дзвінків — на різні номери;

- на номер неможливо передзвонити;

- під час виклику відтворюється записане повідомлення;

- скарги від абонентів;

- кількість вхідних дзвінків, які не завершуються розмовою, на номер — менш як 5% від вхідних та вихідних викликів цього номера

- номер лише для дзвінків, а не для SMS чи інтернету.

Захищаємо українців від спаму.

Пресслужба Апарату Верховної Ради України.

Фото з відкритих джерел.