В її розробці взяли участь правники, освітяни, студенти. Документ був представлений на форумі «Доброчесність та освіта: нові орієнтири».

Як зазначив Сергій Гупяк, заступник голови НАЗК — основного організатора форуму, робота над Стратегією тривала з серпня 2024 року.

У процесі підготовки документів проводилися дослідження, опитування. Серед іншого, команда проєкту визначила найбільші корупційні ризики в освіті, більшість з яких складалися історично.

Згідно з опитуванням, найчастіше респонденти називали такі корупційні ризики:

- неформальні платежі;

- протекціонізм при вступі у заклади освіти будь-якого рівня;

- протекціонізм при отриманні місць у гуртожитку, дитячому садочку, в престижному класі тощо;

- хабарництво за оцінки;

- вирішення інших проблемних питань у школах;

- плагіат;

- присудження вчених звань, винагород тощо;

- прозорість процесу навчання.

Розробники Стратегії вбачають такі складові проблеми:

- недостатня підготовка педагогів;

- толерування академічної недоброчесності;

- непрозорі адміністративні практики;

- регіональні відмінності впровадження принципів доброчесності;

- обмеження залученості громади в освітні процеси;

- неефективна система мотивації педагогів.

І пропонують конкретні кроки для побудови освітнього середовища в Україні, яке сприятиме системному розвитку культури доброчесності та етичної поведінки.

Окрім Стратегії доброчесності, на форумі ділилися кращими практиками шкіл-хабів доброчесності. Презентували реформу шкільного харчування, яка реалізується із запобіганням корупційних ризиків. Говорили про розвиток доброчесності у професійній та фаховій передвищій освіті та проблеми доброчесності у вишах.

Своїм досвідом виховання доброчесності на форумі ділилися не тільки вчителі, а і батьки.

Форум організували Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК) за підтримки Програми «U-LEAD з Європою», Антикорупційної ініціативи ЄС (EUACI) та ПРООН в Україні (UNDP in Ukraine).

\Пресслужба Апарату Верховної Ради України.