Слухання «Альтернативні види палива — екологія, енергозабезпеченість» провів парламентський Комітет з питань екологічної політики, природокористування та ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи.
Зазначалося, зокрема, що в Україні автомобільний транспорт є одним з найбільших забруднювачів атмосферного повітря. За орієнтовними оцінками, лише минулого року ним було викинуто понад 2 млн. тонн забруднюючих речовин, що становить 33 відсотки їх загального обсягу. В багатьох містах викиди автотранспорту становлять 60—92 відсотки від усієї їх кількості.
Основним шляхом розв’язання цих проблем у нашій країні вважається переведення автотранспорту на природний газ, біопаливо і водень. На десяти спиртових заводах налагоджено виробництво високооктанової кисневмісної добавки до бензину (ВКД) — український аналог паливного етанолу (біоетанолу).
Випробування показали, що залежно від режиму роботи і типу двигунів викиди зменшуються: ароматичних вуглеводів — на 10—25, оксидів азоту —на 13—50 відсотків.
Йшлося і про застосування газу. За різними даними, нині в Україні вже діють 87—95 АГНКС — автомобільних газонаповнювальних компресорних станцій, загальною потужністю близько 700 млн. кубічних метрів, які мають можливість заправляти 70 тисяч автомобілів. Та заправляється лише 10—15 тисяч автомобілів обсягом 120 кубічних метрів газу. Чому так мало?
Учасники слухань пояснювали: багато автовласників ще побоюються газу, як більш небезпечного пального. Заправлення на газостанціях потребує багато часу через низький тиск газу в мережі.
Зверталася увага на пропозицію директора Інституту газу НАН України, академіка Ігоря Карпа. Він вважає, що вже сьогодні 300 тисяч одиниць автотранспорту можна перевести не на пропан-бутан (продукт переробки нафти), а на стиснутий газ метан.
Голова Комітету ВР України з екологічної політики Геннадій Руденко переконував: за такого підходу виграє і держава, і суспільство, оскільки країна позбудеться залежності від дорогого палива, а власник газобалонного автомобіля удвічі скоротить свої витрати на пальне.
Загальними причинами стримування використання екологічно сприятливих нетрадиційних видів палива на слуханнях називалися недосконалість чинного законодавства, відсутність скоординованих дій, належних організаційно-правових та фінансово-економічних передумов.
Геннадій Руденко вважає за доцільне провести цього року парламентські слухання і день уряду з питань впровадження альтернативних видів палива.