На розгляді у Комітеті Верховної Ради України з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності перебувають два важливі законопроекти: «Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення (щодо порушення водіями маршрутних таксомоторів правил експлуатації транспортних засобів)» та «Про внесення змін і доповнень до Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо посилення адміністративної відповідальності за порушення правил перебування іноземців та осіб без громадянства в Україні».
Перший покликаний посилити адміністративну відповідальність водіїв маршруток за порушення правил перевезення пасажирів, а також встановити відповідальність за незабезпечення пасажирів сидячими місцями. До речі, сьогодні є ст. 35 Закону України «Про автомобільний транспорт» та п. 3.6 Порядку і умов організації перевезень пасажирів та багажу автомобільним транспортом, затверджених наказом Міністерства транспорту України, якими визначено, що на таксомоторних маршрутках кількість пасажирів не повинна перевищувати кількість місць для сидіння. Однак реальна картина з повним салоном стоячих пасажирів — відома всім. Встановлюючи відповідальність, автори законопроекту сподіваються попередити дорожньо-транспортний травматизм, підвищити якість обслуговування пасажирів водіями маршрутних таксомоторів та ефективність діяльності органів внутрішніх справ із забезпечення дотримання правил безпеки дорожнього руху під час пасажирських перевезень. Так, у випадку перевезення водіями маршрутних таксомоторів пасажирів, понад кількість місць для сидіння, визначену у реєстраційних документах на транспортний засіб або передбачену технічною характеристикою транспортного засобу, пропонується накладати штраф від двох до п’яти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (сьогодні неоподатковуваний мінімум становить 17 гривень). Повторне вчинення порушення протягом року потягне за собою накладення штрафу від трьох до восьми неоподатковуваних мінімумів доходів громадян з оплатним вилученням транспортного засобу чи без такого. Другий проект має посилити відповідальність за порушення іноземцями та особами без громадянства, громадянами та посадовими особами України правил в`їзду, виїзду, транзитного проїзду через територію України, перебування, працевлаштування, навчання, реєстрації, проживання в Україні та оформлення для них документів на проживання, незаконне перевезення водіями автотранспортних засобів нелегальних мігрантів та обладнання для цього схованок у транспортних засобах. Його розроблення обумовлено тим, що Україна, перебуваючи в центрі міграційних потоків, виконує своєрідну роль буферної зони та коридору між країнами Західної Європи та країнами Південно-Східної Азії і Африки (в останні роки на її території скупчується величезна кількість нелегальних мігрантів, які прямують до країн Західної Європи, а звідти і в Америку). Нагальність у розробленні та прийнятті проекту закону випливає з вимог країн Західної Європи захистити себе від нелегальних мігрантів, які проникають до них через Україну, і ситуації, що склалася у світі у зв’язку з активізацією діяльності терористичних та екстремістських груп у деяких країнах. Крім цього, проект закону має на меті захистити національні інтереси нашої держави та її міжнародний імідж шляхом удосконалення правового поля та підвищення розміру штрафів.