На контролі «Голосу України»: ремонт доріг

На Закарпатті ще стоїть тепла вереснева погода. Майже літня. Але так довго не триватиме. Зразу ж після звичних і затяжних осінніх дощів настануть холоди. І тоді якісно ремонтувати дороги не вийде. Через те жителі багатьох сіл хочуть, щоб належний проїзд до їхніх населених пунктів забезпечили якнайскоріше. Але дорожники зробити все, скрізь і відразу не зможуть із різних причин — то не вистачає потужностей, то фахівців, то затримка з тендерами або ж бракує матеріалів.

На знімках: у Свалявському районі завершено капітальний ремонт автодороги районного значення «В’їзд у село Ганьковиця» із міжнародної траси Київ — Чоп. Виділення коштів із держказни для цих робіт домігся народний депутат України Михайло Ланьо.

Фото надано прес-службою ОДА.

Та подекуди гарячі голови на це не зважають і вдаються до протестних акцій. Ось свіжий приклад.

До кінця року заплановано капітальний ремонт дороги обласного значення Рахів — Богдан — Луги довжиною 21 кілометр. Це дорога, що веде до Говерли і є одним із найінтенсивніших туристичних маршрутів Закарпаття.

— Тендер на ремонт виграла румунська автодорожня компанія «Трамеко», на роботи виділено 15 мільйонів гривень, — каже голова ОДА Геннадій Москаль. — Зараз «Трамеко» веде ремонтні роботи в Усть-Чорнянському кущі, після чого за графіком перейде на ремонт обласної дороги Кольчино — Пузняківці в Мукачівському районі, а відтак почне ремонтувати дорогу Рахів — Богдан — Луги. Незважаючи на затверджений графік робіт, деякі мешканці сіл, що розташовані вздовж цієї дороги, взялися перекривати автомобільний рух, вимагаючи негайного ремонту.

Далі очільник регіону пояснює через прес-службу ОДА, що на Закарпатті ремонт проводиться на 55 дорогах обласного значення, однак виконувати роботи одночасно на всіх об’єктах неможливо. «Це розуміють у тому числі й блокувальники, проте хочуть заробити на своїй акції політичні бали. Мушу попередити цих «активістів», що ніхто з обласної чи районної адміністрації до них більше не виходитиме й очевидні речі не пояснюватиме. Але якщо вони не припинять свої акції, ОДА перегляне графік робіт і пересуне ремонт дороги Рахів — Богдан — Луги на 2019 рік, а 15 мільйонів скерує на інші обласні дороги, — отака жорстка відповідь голови облдержадміністрації. — Шантажем, перекриттям і постами в соцмережах ще ніхто жодної дороги не відремонтував...»

Водночас Г. Москаль доручив головному управлінню Нацполіції в області дати правову оцінку діям блокувальників автомобільного руху.

Керівник області також офіційно звернувся до автодорожньої компанії ТОВ «ПБС» із вимогою виконати взяті на себе зобов’язання.

— ТОВ «ПБС» виграло тендери на ремонт шести доріг у чотирьох районах Закарпаття, однак досі не розпочало роботи, — заявляє голова ОДА. — До нас постійно звертаються місцеві мешканці з претензіями щодо розбитих доріг, на які виділені кошти і вже проведені тендери, а ми не маємо жодних повноважень змусити підрядника почати роботи. Тому офіційно попереджую керівництво ТОВ «ПБС»: якщо компанія протягом тижня не почне ремонт, тендери будуть скасовані.

Отже, кажучи простіше, взяв зобов’язання — виконуй. Не можеш — поступися. Цю роботу виконає інший.

Щоправда, час підганяє. На календарі — не квітень і не червень...

Закарпатська область.

Тим часом

Закарпаття — лідер із ремонту доріг серед областей України. За інформацією, яку на засіданні уряду озвучив керівник «Укравтодору» Славомір Новак, уперше за всю історію України обсяг виконаних робіт в окремих областях на другому тижні вересня сягнув 97%. «Найкращий результат у Закарпатській області — 97%, Кіровоградська — 92%, Запорізька, Волинська, Сумська, Донецька та Тернопільська — 85%. Найбільш слабкі показники у Миколаївській області — 17%, Житомирська — 24% і Київська — 24%», — повідомив Славомір Новак.