Оператори Сєвєродонецького поштового відділення № 2 готові приймати відвідувачів.
 


На поштовому відділенні № 18 міста Лисичанська.

Понад те, з 1 квітня у тридцяти сільських відділеннях Луганської області  режим роботи збільшився з одного дня на тиждень до двох.

Уже майже 500 посилок доставили поштарі Луганщини п’яти опорним лікарням області, одні з яких вже приймають, а інші прийматимуть хворих на коронавірус. Зробили вони це безоплатно. Така благодійність, звісно, стосується лише посилок із засобами індивідуального захисту проти COVID-19 для пацієнтів та медиків. Вони надходять не лише з області, а й з інших регіонів країни — від бізнесу, організацій, населення, які висловили готовність допомогти лікарням східного регіону. У такий спосіб «Укрпошта» долучилася до спільної протидії розповсюдженню коронавірусної інфекції.

Загалом на період карантину кількість послуг поштовиків регіону не лише не зменшилася, а дещо урізноманітнилася за рахунок проведення різних акцій.

— Ми розуміємо, що в такий непростий час люди змушені сидіти вдома, тому намагаємося зробити свої послуги доступними, — розповідає територіальний менеджер Луганської дирекції «Укрпошти» Тетяна Почтарьова. — Наприклад, грошові перекази, які раніше тарифікувалися за умовами 1% від суми плюс 19 грн на доставку, тепер доставляють безплатно. У період карантину, коли закриті проїзди між регіонами та ускладнено рух між населеними пунктами в межах області, людина, сидячи вдома, з допомогою банківської картки через Інтернет робить переказ на поштове відділення за адресою свого родича. І листоноша приносить ці гроші адресату.

Безкоштовно! Ми активно пропонуємо цю послугу, і вона під час карантину вже багатьох зацікавила. Крім того, у нас працює проект «Ліки-24», коли по Інтернету люди можуть замовити ліки, і поштовики доставлять їх замовнику додому знов-таки безоплатно. У будь-який населений пункт області. Також безкоштовно на період карантину ми зберігаємо всі посилки, які у нас затримуються.

Популярною сьогодні стала і така послуга, як оплата комунальних послуг, оформлення переказу чи поштового відправлення безпосередньо на дому. Власне, поштовики займалися цим і раніше, коли, скажімо, листоноша приносив додому пенсію тим людям, що мають труднощі в пересуванні. Але якщо раніше це відбувалось в основному в сільській місцевості, то сьогодні такі послуги стають затребуваними і в місті. Скажімо, останнім часом надходить багато дзвінків від жителів Лисичанська та Сєвєродонецька. Дізнавшись про можливість подзвонити на своє поштове відділення і запросити його співробітника прийняти оплату комунальних послуг або поштові відправлення прямо додому, люди залюбки користуються цим. За минулий тиждень звернулися осіб десять, і це лише початок.

Як і раніше, працівнику пошти можна замовити доставку продуктів харчування, побутової хімії чи товарів широкого вжитку з тих, що є в асортименті «Укрпошти». Тим більше, що ціни на крупи, макарони та інші продукти тут не підвищили, як у роздрібній торгівлі, тож, виходить, на пошті купувати дешевше. Ще й додому доставлять. При цьому вартість послуги також не збільшилася. Тож така послуга в період карантину стала більш затребувана.

Одне слово, поштовики добровільно взяли на себе виконання функцій соціального працівника. І за це їм вдячність.

До речі, для такої роботи працівники пошти забезпечені засобами індивідуального захисту — рукавичками, масками, дезінфекторами, частина листонош і операторів області вже отримали захисні окуляри, а ті, хто обслуговує людей на дому — необхідні мобільні прилади для проведення поштових операцій.

— Потік кореспонденції за два тижні карантину дещо зменшився, але ми чекаємо на його збільшення, — розповідає Тетяна. — З огляду на те, що магазини закриті, а різні потреби у людей — і в одязі, і в побутових товарах, і в навчальних посібниках, існують, то, швидше за все, населення почне активніше звертатися до інтернет-магазинів. І тоді роботи нам додасться.

Не могло нас не турбувати питання передплати на періодичні видання. Побоювання стосовно зниження тиражу цілком природне: багато підприємств зупинили свої виробництва або працюють упівсили, у людей зменшились статки, з’явились інші турботи, інтереси. Але Тетяна Почтарьова заспокоїла:

— Поки що своїх передплатників ми не втрачаємо. Тримаємо їх у полі свого зору, нагадуємо про передплату і контролюємо виконання доведеного плану поштових відділень. За оперативними даними за березень, наприклад, виконання плану становить майже 100%. Що буде у квітні? Багато людей сидітимуть на карантині й не відвідуватимуть наші поштові відділення. Тож навантаження на листонош збільшиться. Тому сьогодні ми посилюємо інформаційну роботу серед населення, щоб люди знали: ми є, ми працюємо і все робимо для того, щоб в умовах карантину проблем не було.

Тетяна відзначає ще один досить цікавий нюанс. Здавалося б, напруженість у суспільстві у зв’язку з коронавірусом повинна порушувати стандарти обслуговування на пошті і з боку поштових працівників, і з боку клієнтів. У всіх нерви напружені, всім психологічно важко. Але, як виявилося, люди навпаки стали більш терпимі одне до одного. Вітаються, прощаються, бажають  здоров’я, спокійно тримають дистанцію в черзі, терпляче чекають. За час карантину збільшилася кількість позитивних відгуків на роботу поштовиків. І це приємно.

Луганська область.

Фото надано Тетяною ПОЧТАРЬОВОЮ.