На знімку: «Автопортрет». Катерина Білокур. 1950 р.

У Національному музеї українського народного декоративного мистецтва триває виставка «Катерина Білокур. Життя в обіймах квітів», присвячена 120-річчю від дня народження видатної художниці з Київщини, творчістю якої захоплювався Пабло Пікассо.

На виставці, що відбувається в рамках культурно-мистецького проекту «БІЛОКУР» за підтримки Українського культурного фонду та за участі восьми музеїв України і Школи анімації Pause to Play, представлено 37 робіт мисткині з колекції Національного музею українського народного декоративного мистецтва, що є однією з найкращих збірок художниці. Три картини — «Портрет племінниць художниці», «Будьте здорові, з урожаєм», «XXX СРСР» — переважна більшість відвідувачів побачить уперше. Ці роботи довгий час зберігалися в музейних фондах.

Кілька творів Катерини Білокур експонують інші музеї — Національний музей Тараса Шевченка, Літературно-меморіальний музей-квартира Павла Тичини, Літературно-меморіальний музей-квартира Миколи Бажана.

Завдяки новітнім технологіям шанувальники творчості майстрині, що народилася у 1900 році в селі Богданівка Яготинського району і завдяки таланту та любові до малювання піднялася до вершин світового мистецтва, вперше побачать картини

«Цар Колос» і «Берізоньки», втрачені в Парижі в 1957 році. Там їх, в експозиції Міжнародної виставки сучасного мистецтва у Луврі, де показували й полотна сучасних радянських художників, побачив Пабло Пікассо. Він був так вражений полотнами

Катерини Білокур, що промовив: «Якби ми мали художницю такого рівня майстерності, то змусили б увесь світ заговорити про неї!»
«Громадянку села Богданівка» він назвав геніальною і порівняв з іншою визначною художницею-самоучкою — Серафін Луїз із Санлі.

На ювілейній виставці, що триватиме до березня наступного року, представлено і листи геніальної українки.

Фото Світлани ЧОРНОЇ.