Ініційовано створення координаційної групи з розробки стратегії модернізації зовнішнього вигляду українських міст
Якщо пройтися центральними українськими вулицями і площам і подивитися довкола, то чи видно саме місто? Найчастіше — ні. Красиві фасади й архітектурні пам’ятки сховано за рекламними щитами. Про те, як поліпшити зовнішній вигляд міст і зберегти нарахування в міський і національний бюджети, говорили на нещодавній робочій зустрічі в Києві. У ній взяли участь представники місцевого самоврядування, галузевих і громадських організацій, оператори зовнішньої реклами, рекламні агентства. Під час обговорення учасники зустрічі дійшли висновку, що необхідно створити загальнонаціональну стратегію модернізації зовнішнього вигляду українських міст і зовнішньої реклами як важливої складової міського простору.
Ця стратегія має включати законотворчі ініціативи, які передбачають комплексний підхід до вирішення цього питання і враховують позиції ключових учасників процесу. Тому учасники дискусії запропонували створити дорожню карту взаємодії громадськості, влади й бізнесу в системній модернізації міського простору й координаційну групу із представників законодавчої й місцевої влад, громадськості, архітекторів, бізнесу.
Такий підхід уже довів свою ефективність в інших країнах. «Латвійська асоціація реклами активно співпрацює із самоврядуванням і державними установами щодо питань, пов’язаних з зовнішньою рекламою. Так формується спільна позиція галузі. Асоціація також є ініціатором оптимізації правових актів. У результаті успішної співпраці в Латвії ухвалено єдині правила розміщення й узгодження зовнішньої реклами по всій країні», — поділилася досвідом з українськими колегами член правління Латвійської асоціації реклами Інгріда Крігере.
Ініціативу створення такої стратегії підтримують представники міської влади. Зокрема, голова Департаменту містобудування і архітектури КМДА Сергій Целовальник, коментуючи підсумки робочої зустрічі, заявив: «Містобудівник розглядає місто насамперед як об’єкт взаємодії акторів міського простору. Це влада, бізнес, громадськість, у тому числі й професійно організована, архітектори, рекламісти, маркетологи. Тому дуже важливим є механізм взаємодії між ними. Ми й надалі надаватимемо свою професійну підтримку для вирішення спільних завдань». Його підтримала Зоряна Підхомна, заступник директора КП «Івано-Франківський міський рекламно-інформаційний центр»: «Приємно здивована, що рекламний бізнес стає соціально відповідальним. Сподіваюся, що громадськість і представники місцевого самоврядування зі всіх куточків України активно долучатимуться до цієї ініціативи, а законодавці прислухатимуться до думки фахівців і громадськості». Катерина Храмова, управляючий партнер компанії «Прайм-груп» у свою чергу зазначила: «Ми разом з колегами зробили багато для того, щоб зовнішня реклама стала більш органічною частиною міського простору. Однак ми добре розуміємо, що ефективне вирішення цього завдання можливе лише в контексті діалогу громадськості, влади й бізнесу. Тому сьогодні ми виступаємо ініціаторами створення координаційної групи, робота якої стане основою для підготовки законопроектів і конкретних дій з системної модернізації зовнішнього вигляду міст України».
Колаж Олексія КУСТОВСЬКОГО.