Комітет Верховної Ради з питань екологічної політики, природокористування та ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи підтримує проект закону «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо сплати екологічного податку за утилізацію знятих з експлуатації транспортних засобів».
Законопроектом (№11260) пропонується одночасне запровадження закону «Про утилізацію знятих з експлуатації транспортних засобів та закону «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо сплати екологічного податку за утилізацію знятих з експлуатації транспортних засобів».
Проект розширює базу оподаткування екологічного податку, передбачаючи його справляння за утилізацію знятих з експлуатації транспортних засобів категорій M та N (легкові, вантажні, вантажопасажирські автомобілі, автобуси).
Згідно з документом, платниками екологічного податку за утилізацію знятих з експлуатації транспортних засобів визначаються особи, які здійснюють ввезення транспортних засобів на митну територію та виробництво їх в нашій країні для продажу на внутрішньому ринку.
Розмір екологічного податку, що підлягатиме сплаті з конкретного транспортного засобу, обчислюється виходячи зі ставок і коефіцієнтів для кожного його виду, об’єму двигуна, року випуску, маси та інших характеристик.
Екологічний податок за утилізацію знятих з експлуатації транспортних засобів не сплачують: особи, які ввозять на митну територію України автомобілі, що належать дипломатичним представництвам або консульським установам іноземних держав, міжнародним організаціям; нерезиденти, які тимчасово ввозять на митну територію нашої країни транспортні засоби особистого користування тощо.
Законопроектом передбачено, що кошти, які надходять до державного бюджету від сплати екологічного податку, спрямовуватимуться на покриття витрат осіб, які провадять діяльність, пов’язану з утилізацією знятих з експлуатації транспортних засобів, у порядку, встановленому законодавством.
 
Цифри
 
Запровадження екологічного податку за утилізацію знятих з експлуатації транспортних засобів у перший рік після набрання чинності забезпечить надходження до державного бюджету обсягом 2,2 мільярда гривень. Отже, внутрішнє виробництво зросте на 25 відсотків, а обсяги імпорту скоротяться більш як на 3 відсотки.