Комітет Верховної Ради з питань промислової і регуляторної політики та підприємництва рекомендує парламенту прийняти за основу проект закону про внесення змін до Закону «Про розвиток літакобудівної промисловості» щодо державної підтримки збуту авіаційної техніки вітчизняного виробництва.
Законопроект спрямований на оновлення парку цивільної авіації повітряними суднами вітчизняного виробництва, створення вигідних економічних і правових умов юридичним особам, резидентам України для вкладення коштів в придбання, вдосконалення і модернізацію авіаційної техніки цивільної авіації вітчизняного виробництва, підтримку і розвиток науково-технічного потенціалу тощо.
Зокрема, передбачається запровадити на період з 2013 року до 2017 року державну фінансову підтримку збуту авіаційної техніки вітчизняного виробництва через механізм здешевлення кредитів шляхом часткової компенсації ставки за кредитами комерційних банків, залученими суб’єктами господарювання, у національній валюті для закупівлі такої техніки. Таку компенсацію пропонується надавати експлуатантам авіаційної техніки, які знаходяться на території України, виключно для техніки вітчизняного виробництва, за відсотки, фактично сплачені у поточному бюджетному періоді, у розмірі облікової ставки Національного банку, що діє на дату сплати зазначених відсотків. Кошти на здійснення такої державної фінансової підтримки збуту авіаційної техніки вітчизняного виробництва пропонується передбачати щорічно, з урахуванням вимог Бюджетного кодексу, у законі про державний бюджет на відповідний рік. Порядок використання зазначених коштів визначатиметься Кабінетом Міністрів.
Під час розгляду законопроекту наголошувалося, що авіабудівна галузь є пріоритетною і забезпечує поступальний розвиток економіки країни, тому потребує державної підтримки. Її необхідно створити не тільки для збуту авіаційної техніки вітчизняного виробництва, а також і для виробництва.
Вл. інф.
Інвентаризаційні послуги надаватимуть оперативніше
Комітет Верховної Ради з питань економічної політики рекомендує парламенту прийняти за основу проект закону «Про технічну інвентаризацію об’єктів нерухомого майна».
На засіданні комітету зазначалося, що законопроект врегульовує відносини у галузі технічної інвентаризації об’єктів нерухомого майна та забезпечує зручне й оперативне обслуговування населення, підприємств, установ та організацій з надання інвентаризаційних та інформаційних послуг в одній установі.
Зокрема, народні обранці зауважили, що згідно з проектом організацію та забезпечення технічної інвентаризації об’єктів нерухомого майна в Україні здійснює бюро технічної інвентаризації — комунальні підприємства за місцезнаходженням об’єктів нерухомого майна. А роботи з технічної інвентаризації об’єктів нерухомого майна здійснюються за обов’язковою участю заявника або його довіреної особи, у присутності якого проводиться обстеження з обов’язковим підписанням ним відповідних документів.
У документі передбачено, що проведення технічної інвентаризації у разі переходу права власності на об’єкт нерухомого майна проводиться за домовленістю сторін договору. З матеріалів технічної інвентаризації складаються відповідні справи, технічні паспорти, довідки-характеристики, довідки про відсоток готовності об’єктів нерухомого майна незавершених будівництв, довідки про розрахунок часток тощо. Технічна інвентаризація об’єктів нерухомого майна, видача відповідних документів, надання відомостей про об’єкти нерухомого майна здійснюються за тарифами, затвердженими органами місцевого самоврядування.
Законопроект визначає, що дані технічної інвентаризації зберігаються на паперових та електронних носіях. Розпорядником інформації з архіву з технічної інформації є відповідний орган місцевого самоврядування. Доступ до архіву забезпечується шляхом надання інформації за письмовими запитами про її отримання.
Вл. інф.
У класі сільської школи буде три учні
Комітет Верховної Ради з питань науки та освіти рекомендує парламенту прийняти за основу проект закону про внесення змін до Закону «Про загальну середню освіту» (щодо наповнюваності класів та реорганізації загальноосвітніх навчальних закладів).
Як зазначили парламентарії під час засідання, у доопрацьованому законопроекті передбачається шляхом внесення змін до абзацу другого частини шостої статті 11 Закону «Про загальну середню освіту» встановити, що реорганізація або ліквідація загальноосвітніх навчальних закладів, заснованих на комунальній формі власності, в селі та селищі допускається лише за рішенням загальних зборів, а в місті та районі в місті — на підставі результатів місцевого референдуму.
Під час обговорення члени комітету звернули увагу на те, що у чинній редакції цієї норми передбачено, що реорганізація і ліквідація загальноосвітніх навчальних закладів у сільській місцевості, заснованих на комунальній формі власності, допускається за згодою територіальних громад.
Крім того, законопроектом пропонується зменшити мінімальну наповнюваність класів у сільських та селищних загальноосвітніх навчальних закладах з п’яти осіб до трьох.
На думку авторів законопроекту, народних депутатів Миколи Томенка та Степана Давимуки, внесення відповідних змін до Закону «Про загальну середню освіту» дозволить територіальним громадам безпосередньо впливати на процеси реорганізації або закриття комунальних загальноосвітніх навчальних закладів, здійснювати навчання в класах з мінімальною кількістю учнів — три особи. Це також сприятиме посиленню громадського контролю за діяльністю відповідних органів виконавчої влади і унеможливить випадки необґрунтованого закриття загальноосвітніх шкіл.
Сергій МЮЛЕР.