Комітет з питань соціальної політики та праці схвалив зауваження та пропозиції до проекту постанови про Основні напрями бюджетної політики на 2013 рік в частині соціального розвитку.

Цей документ, відзначалося під час засідання, ґрунтується на положеннях Програми економічних реформ на 2010—2014 роки «Заможне суспільство, конкурентоспроможна економіка, ефективна держава». Водночас ураховує прогнозні та програмні документи економічного та соціального розвитку держави.

Проаналізувавши положення проекту постанови про Основні напрями бюджетної політики на 2013 рік (реєстр. №10363), члени комітету запропонували викласти абзац 12 розділу «Основні завдання бюджетної політики» в такій редакції: «досягнення у 2013 році рівності між розміром тарифної ставки (посадового окладу) працівника І розряду Єдиної тарифної сітки та мінімальною заробітною платою». Народні депутати обґрунтували пропозицію тим, що грошовий розрив між розміром мінімальної заробітної плати та посадовим окладом (тарифною ставкою) працівника І тарифного розряду Єдиної тарифної сітки протягом 2012 року становить в межах 300—295 гривень. Це свідчить про відсутність прискорених темпів зростання розміру посадового окладу І тарифного розряду з метою його наближення до розміру мінімальної зарплати, як передбачається Основними напрямами бюджетної політики на 2012 рік з урахуванням Концепції вдосконалення оплати праці працівників бюджетної сфери. Тому, вважають парламентарії, необхідні дієві кроки щодо якнайшвидшого досягнення рівності зазначених показників.

Комітет також пропонує абзац 18 після слів «соціального захисту працівників» доповнити словами «зокрема, забезпечення гідної оплати праці працівників органів державного управління з урахуванням гарантій з оплати праці, передбачених новою редакцією Закону України «Про державну службу» (набере чинності з 1 січня 2013 року)».

На думку народних депутатів, у сфері державного управління склалася критична ситуація, пов’язана зі штучним заниженням за останні три роки фінансових потреб на оплату праці та відповідних асигнувань, яких не вистачає навіть на основні виплати державним службовцям (посадовий оклад, надбавки за ранг та вислугу років). З 2008 року посадові оклади працівників органів виконавчої влади взагалі не підвищували. Рівень зростання середньої заробітної плати працівників галузей бюджетної сфери за період 2009—2011 років становив у середньому 45,6 відсотка, а державного управління — 10 відсотків. У разі збільшення мінімальної заробітної плати в Україні посадові оклади спеціалістів 5—7 категорій є аналогічними посадовим окладам некваліфікованих працівників (прибиральник службових приміщень тощо).

Власне, зауваження та пропозиції, висловлені Комітетом з питань соціальної політики та праці до проекту Основних напрямів бюджетної політики на 2013 рік спрямовано до профільного Комітету з питань бюджету.

За повідомленням інформаційного управління апарату Верховної Ради.