Комітет Верховної Ради України з питань науки і освіти на черговому засіданні розглянув проект закону про внесення змін до деяких законів України щодо удосконалення управління професійно-технічною освітою, поданий урядом.
У законопроекті пропонується внести зміни до чинних законів «Про місцеве самоврядування в Україні» та «Про професійно-технічну освіту», якими уточнюються повноваження органів місцевого самоврядування та органів виконавчої влади у сфері управління ПТО шляхом тимчасової передачі окремих повноважень відповідних центральних органів Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласним, Київській та Севастопольській міським державним адміністраціям, порядок призначення та вимог до керівника професійно-технічного навчального закладу, форми контролю знань, умінь та навичок учнів відповідних навчальних закладів тощо.
Законопроект, як зазначається у пояснювальній записці, розроблений з метою створення умов для оперативного прийняття управлінських рішень та фінансового забезпечення галузі, посилення ролі місцевих органів виконавчої влади та місцевого самоврядування у формуванні робітничого потенціалу країни з максимальним врахуванням потреб регіонів у кваліфікованих робітниках.
Комітет з урахуванням висновків Головного науково-експертного управління ухвалив рішення рекомендувати Верховній Раді України за результатами розгляду в першому читанні проект закону про внесення змін до деяких законів України щодо удосконалення управління професійно-технічною освітою прийняти за основу.
Народні обранці також рекомендують прийняти за основу проект закону про внесення змін до деяких законодавчих актів з питань освіти (щодо вдосконалення державної політики в галузі освіти).
Законопроектом передбачено внести зміни до законів «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про дошкільну освіту» з метою:
— розширити перелік форм навчання в навчальних закладах, зокрема, індивідуальною та дистанційною формами навчання;
— створити належні умови для навчання дітей, які потребують соціально-педагогічної допомоги та реабілітації, законодавче закріплення логопедичної допомоги в системі освіти та її кадрове забезпечення;
— зарахувати до учасників навчально-виховного процесу: шкільних бібліотекарів, психологів, соціальних педагогів, педагогів-організаторів;
— надати педагогічним працівникам щорічної грошової винагороди в розмірі не менше одного посадового окладу (ставки заробітної плати) за сумлінну працю, зразкове виконання службових обов’язків;
— забезпечити педагогічних працівників, які працюють у сільській місцевості і селищах міського типу, а також пенсіонерів з їх числа безоплатним користуванням житлом з опаленням і освітленням;
— зменшити наповнюваність класів у загальноосвітніх навчальних закладах до 25 учнів;
— зменшити наповнюваність класів у сільській місцевості з п’яти до трьох учнів;
— встановити доплати педагогічним працівникам за завідування кабінетами інформатики та інформаційно-комунікативних технологій, спортивними залами, плавальними басейнами та спортивними майданчиками — 15—20 відсотків у співвідношенні до тарифної ставки;
— врегулювати земельні питання, зокрема законодавчо закріпити права власності на земельні ділянки, на яких розташовані дошкільні, загальноосвітні навчальні заклади різних типів та форм власності тощо.
Вл. інф.