Комітет з питань бюджету рекомендує парламенту відхилити проект закону про внесення змін до Закону «Про Державний бюджет України на 2012 рік» щодо упорядкування розподілу видатків на здійснення правосуддя.
На засіданні комітету зазначалося, що проектом (реєстр. №9734) пропонується перерозподілити видатки державного бюджету на 2012 рік. Зокрема, зменшити на 50 000,0 тис. грн. видатки на фінансування Конституційного Суду та одночасно збільшити на цю ж суму видатки на здійснення правосуддя судами загальної юрисдикції місцевого та апеляційного рівня.
Під час обговорення члени комітету зазначали, що, зокрема, запропоноване законопроектом скорочення видатків на оплату праці працівників суду на 29,6 млн. грн., або 72 відсотки, потребуватиме відповідних бюджетних призначень для скорочення на 88 відсотків чисельності працівників секретаріату суду, оскільки відповідно до вимог Кодексу законів про працю працівники, яких звільняють, мають бути попереджені про звільнення не пізніше, ніж за два місяці, а також їм має бути виплачена вихідна допомога у розмірі не менше середнього місячного заробітку.
Народні депутати також зауважили, що автором не надано фінансово-економічного обґрунтування до законопроекту (включаючи відповідні розрахунки) щодо зменшення бюджетних призначень суду та збільшення видатків на здійснення правосуддя місцевими та апеляційними судами, в тому числі в розрізі судів, що є порушенням частини першої статті 27 Бюджетного кодексу та частини третьої статті 91 Регламенту Верховної Ради України.
Окрім цього, зазначили обранці, документ підготовлено із порушенням вимог нормо-проектувальної техніки у частині оформлення законопроектів щодо внесення змін до закону про державний бюджет.
Ухвалення законопроекту в запропонованій редакції, на думку депутатів, унеможливить належне виконання своїх повноважень Конституційним Судом та матиме наслідком розбалансування показників державного бюджету, зокрема, за видатками місцевих та апеляційних судів.
Також комітет звернув увагу на те, що Головне науково-експертне управління апарату Верховної Ради у висновку до законопроекту зазначає, що він потребує відповідного висновку Кабінету Міністрів, який за змістом положень п. 6 статті 116 Конституції та статті 42 Бюджетного кодексу забезпечує виконання затвердженого Верховною Радою державного бюджету.
Окрім того, на засіданні також зауважували, що Комітет з питань Регламенту, депутатської етики та забезпечення діяльності Верховної Ради у своєму експертному висновку до проекту зазначає, що він не відповідає положенням Регламенту в частині вимог до оформлення законопроектів.
За повідомленням інформаційного управління апарату Верховної Ради.