Спеціальна контрольна комісія Верховної Ради України з питань приватизації на своєму засіданні затвердила план роботи на період X сесії шостого скликання (лютий — липень 2012 року). Так, комісія має розглянути і подати свої пропозиції до 19 законопроектів. Серед них — проекти законів про ринок земель, про державне стратегічне планування в повторному другому читанні, про особливості приватизації вугледобувних підприємств у повторному першому читанні, «Про Державну програму економічного і соціального розвитку України на 2012 рік та основні напрямки розвитку на 2013 і 2014 роки» з пропозиціями Президента. Окрім того, заплановано п’ять виїзних засідань комісії — у м. Ізмаїл Одеської області для вивчення питання щодо стану збереження ВАТ «Українське Дунайське пароплавство» та доцільності виключення його з переліку об’єктів права державної власності, що не підлягають приватизації, в Севастополі — у зв’язку зі спробами заволодіння майном позаприватизаційними методами Севастопольського державного підприємства «Атлантика», в Одесі — для розгляду питань щодо стану приватизації ВАТ «Краян» та стану підготовки Фондом держмайна України до приватизації пакета акцій ВАТ «Одеський припортовий завод».

Заслухавши інформацію щодо законності відчуження та повернення у власність держави пакета акцій ЗАТ «Індар» (м. Київ), народні депутати, котрі входять до складу комісії, висловили занепокоєння ситуацією, яка виникла внаслідок відчуження позаприватизаційним способом пакета акцій підприємства, котре є єдиним у державі виробником вітчизняних інсулінів.

Історія цього питання така. Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України у 2000 році було утворено Державну акціонерну компанію «Укрмедпром», до статутного фонду якої було передано майно 12 державних підприємств та пакети акцій шести акціонерних товариств, що перебували у державній власності. Серед них був і пакет акцій розміром 70,7% ЗАТ «Індар». У постанові уряду йшлося, що засновником ДАК «Укрмедпром» є держава в особі МОЗ України, а передане майно та пакети акцій залишаються в державній власності. Однак у 2008 році керівництво «Укрмедпрому» видало доручення громадянину С. (стосунки якого з керівництвом компанії нині з’ясовує слідство) на право укладання від імені ДАК договорів щодо розпорядження майном. І на підставі цієї довіреності було відчужено 70,7% акцій ЗАТ «Індар» на користь однієї іноземної компанії, яка, у свою чергу, подарувала цей пакет акцій іншій іноземній компанії (зареєстрованій у державі Беліз). Таким чином державне майно було виведене з володіння та управління держави, упродовж майже чотирьох років держава не отримувала від його використання жодних коштів. Після тривалої судової тяганини у вересні 2011 року Господарський суд м. Києва за позовом Генеральної прокуратури України визнав право власності на зазначений пакет акцій ЗАТ «Індар» за державою. Стосовно осіб, винних у протиправних діях, Генеральною прокуратурою розслідуються дві кримінальні справи.

«Це питання не може бути знято з контролю комісії, оскільки викликає занепокоєння теперішній стан ДАК «Укрмедпром» і спроможність цієї компанії забезпечити збереження та ефективне використання державного майна, у тому числі й пакета акцій ЗАТ «Індар» після його фактичного повернення за судовим рішенням», — зауважив голова комісії Євген Мармазов.

За підсумками обговорення, комісія запропонувала Кабінету Міністрів розробити дієвий механізм повсякденного контролю за діяльністю державних холдингових компаній з метою недопущення фактів протиправного відчуження державного майна цих компаній та поінформувати комісію в місячний термін. Комісія також звернулася до віце-прем’єр-міністра України, міністра охорони здоров’я Раїси Богатирьової з пропозицією взяти ситуацію навколо ЗАТ «Індар» під особистий контроль, забезпечити разом із Міністерством юстиції виконання в повному обсязі судового рішення про повернення пакета акцій у державну власність, а про вжиті заходи поінформувати комісію до 1 квітня. А Генеральній прокуратурі комісія запропонувала притягнути до відповідальності всіх осіб, причетних до протиправного відчуження державного майна та заподіяння збитків державі.