Проблеми функціонування органів місцевого самоврядування в межах складних адміністративно-територіальних утворень, так званих матрьошок, стали предметом обговорення на слуханнях, організованих Комітетом з питань державного будівництва та місцевого самоврядування. 
Нинішня система адміністративно-територіального устрою є складною та заплутаною і вже давно потребує вдосконалення. Щоправда, профільний комітет впродовж декількох скликань Верховної Ради неодноразово звертався до цієї теми. За словами голови комітету Олександра Омельченка, опрацьовувалися питання щодо розробки базового закону, врегулювання і вирішення питань навколо зміни і встановлення меж територіальних одиниць, найменування та перейменування населених пунктів, віднесення їх до певних категорій тощо. «Сьогодні необхідно вивчити та з’ясувати можливі шляхи законодавчого врегулювання та розв’язання проблеми функціонування органів місцевого самоврядування в межах складних адміністративно-територіальних утворень», — наголосив він. 
Приклади існування таких складних утворень є в Автономній Республіці Крим, Севастополі та ще 14 областях. Один із них — Луганськ. Там, крім Луганської міської ради, діють Олександрівська, Щастинська міські (міста районного значення), Ювілейна селищна рада та чотири районні Луганські ради. Фактично у складі об’єднаної територіальної громади, яка обирає Луганського міського голову та відповідну міськраду, діють інші територіальні громади, які одночасно обирають своїх голів та муніципалітети. 
Як зауважив міський голова Олександрівська Микола Греков, невизначеність статусу таких населених пунктів формує зверхнє ставлення до депутатського корпусу їхніх рад. Прикладом тому може бути пенсійне законодавство, в якому заслуги депутатів міськрад, які знаходяться в межах інших громад, проігноровано. 
«Пенсія за особливі здобутки призначається депутатам чотирьох та більше скликань обласних, районних, районних у містах, міських рад міст обласного значення. Чому досягнення обранців районної в місті ради визначаються більш вагомими ніж, наприклад, заслуги депутата Олександрівської ради?», — зауважив він. 
Відповідно до Закону «Про місцеве самоврядування в Україні» такі муніципалітети мають однакові повноваження, які одночасно реалізуються на одній і тій самій території. Це породжує конфлікт компетенції та складну систему паралельного представлення інтересів територіальної громади кількома органами місцевого самоврядування базового рівня. 
Виправити існуючу модель адміністративно-територіального устрою, за словами заступника голови Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування Віктора Сінченка, можна двома способами: об’єднати територіальні громади або виділити їх зі складу інших. «Проте головним чинником, який унеможливлює вирішення зазначеного питания, є відсутність закону про територіальний устрій», — сказав він. 
Учасники слухань висловили також сподівання, що пропозиції та напрацювання фахівців, експертів, науковців та практиків уже найближчим часом використають у роботі над відповідними законопроектами. Зокрема, щодо територіального устрою та нової редакції закону про місцеве самоврядування.