Учора в Комітеті з питань промислової та регуляторної політики й підприємництва дискутували про моду. Вітчизняна легка промисловість слабує з початку 90-х: якщо тоді на підприємствах працювали близько 800 тисяч осіб, то нині їх кількість скоротилася до 150 тисяч. Під час «круглого столу» під назвою «Від легкої промисловості до української індустрії моди: шляхи виходу з кризи» підприємці, дизайнери, представники торговельних мереж та органів влади полемізували, що заважає підприємствам «опритомніти» й конкурувати з китайськими, турецькими товарами та «секонд-хендом».
— В Україні є колосальний внутрішній ринок. За оцінками фахівців, щомісяця тут продається одягу на суму 80 мільярдів. гривень. Частка української продукції — лише 
7 мільярдів. Зате контрабандою ввозиться продукції майже на  40 мільярдів гривень, — такі вражаючі цифри навела голова комітету Наталія Королевська.
Політик нагадала: раніше швейні фабрики створювали в депресивних містах, де закривали шахти. Це фінансувала держава. На думку Н. Королевської, нині в галузі можна створити додатково 300 тисяч робочих місць.
— Пільги, надані в новому Податковому кодексі, спрацювали мінімально. За дев’ять місяців легпром піднявся тільки на 8 відсотків. Потрібен новий законопроект, де будуть прописані стимули для виробництва, підприємств і дизайнерів. Наше завдання — надати пакет пільг і налагодити співпрацю між ними, — підсумувала голова комітету.
Вона з’явилася на слухання в сірій сукні від Лілії Пустовіт і зауважила, що витратила на пошук вбрання чимало часу. Мовляв, це ще раз потверджує: одяг від українських дизайнерів поки що малодоступний для споживачів. Політик зізналася, що в її гардеробі вітчизняні речі — «на другому місці». «Голос України» поцікавився, як заохотити наших дизайнерів шити одяг за доступними цінами для всіх, а не лише заможних громадян.
— Бізнес займається всім, що йому вигідно. Ми знаємо бренди Next, Zara та низку інших компаній світового рівня, котрі виробляють продукцію для європейського середнього класу. На жаль, в Україні навіть для вітчизняного середнього класу товари не виробляють. Я вважаю, що ця ніша відкрита, і якщо дизайнери відчують зиск, вони прийдуть на цей ринок, — відповіла Наталія Королевська.
Фото Анастасії СИРОТКІНОЇ.