Черкащина увійшла до переліку туристичних об’єктів, що будуть в орбіті футбольного чемпіонату «Євро-2012».
Насамперед зустріти зарубіжних гостей готується українська Мекка — Канів. Хоч серед туроператорів та експертів у галузі туризму думка щодо зацікавлення футбольними фанатами Шевченківським національним заповідником розділилася, і то не на користь Канева, українські організатори європейського свята наполягли, щоб місто таки включили до переліку потенційних мандрівок для іноземців.
Щоб добратися сюди швидко і зручно, неподалік Чернечої гори, в селі Пекарі, ударними темпами нині будується аерокомплекс для прийняття одразу десяти вертольотів. Кошторисна вартість — близько 86 мільйонів гривень. Новобудову планують здати восени цього року.
А в Каневі — у розпалі будівництво річкового вокзалу. Коли він буде готовий, відновляться пасажирські рейси Дніпром з Києва до Канева. Зокрема, й до приплаву «Тарасова гора».
З ініціативи голови Черкаської облдержадміністрації Сергія Тулуба у Черкасах також реконструюють річпорт, що «гуляє» з 1996 року. Його «прихватизували» недобросовісні підприємці і, довівши до повного занепаду, цього року передали, врешті, до обласної комунальної власності.
Поки в обласному центрі відновлюють річкові «ворота» міста, в Чигиринському районі, поблизу села Рацеве, щойно відкрили після капітального ремонту приміщення річпорту «Адамівка». Це переконало навіть песимістів, що річкове сполучення Київ—Канів—Черкаси—Адамівка (Чигирин) — Світловодськ — Кременчук — Дніпропетровськ — Запоріжжя буде діяти, як і три десятиліття тому.
Для перевезення туристів по Дніпру планується залучити додаткових вітчизняних та іноземних перевізників. Таке рішення вже ухвалено керівництвом Державної служби морського та річкового транспорту (Укрморрічфлоту).
За словами голови Укрморрічфлоту Сергія Крижанівського, для забезпечення повної безпеки судноплавства особливу увагу приділять новим засобам зв’язку, супутниковій навігації та комплексній інформатизації судноплавства на внутрішніх водних шляхах.
Пропонує свої послуги для перевезення гостей чемпіонату й черкаський аеропорт. Нині він обслуговує тільки чартерні рейси, однак, за потреби, може приймати й пасажирські літаки — до 400 пасажирів за годину. Попри всі проблеми минулих років, тут вдалося у доброму стані зберегти злітну смугу і аеропорт у змозі приймати повітряні судна класу ІЛ-76 та Боїнг-737. Два роки тому розпорядженням Кабміну України черкаському летовищу присвоєно статус міжнародного.
Також керівництво області опікується облаштуванням автодоріг, що ведуть до історико-культурних об’єктів. Уже вирішено питання будівництва автомагістралі на правому березі Дніпра: Київ—Канів—Черкаси—Дніпродзержинськ—Дніпропетровськ—Донецьк—Ростов. Заплановано, що до 2012 року відрізок траси Київ—Черкаси стане до ладу. Глава області Сергій Тулуб повідомив, що корейська компанія «Хюндай Інжиніринг» готова взятися за реконструкцію автошляху Переяслав—Хмельницький—Черкаси—Умань.
Отак Черкащина готується зустріти через рік закордонних любителів спорту. Скільки їх буде і чи захочуть вони мандрувати у «провінцію», покаже час. Утім, усе побудоване, відновлене і реставроване добре служитиме мешканцям краю.