Уже з наступного тижня, найімовірніше, у столиці одразу вдвічі зросте вартість проїзду в громадському пасажирському транспорті. Надалі один жетон на метро коштуватиме 4 гривні, квиток на автобус та тролейбус — 3 гривні. Значно додадуть у ціні й місячні проїзні квитки: у 150 гривень оцінили право безлімітних поїздок одним видом наземного пасажирського транспорту і аж у 300 — місячного безліміту на метро. За словами чиновників, підвищення цін — вимушений крок.

Та громадські активісти Києва переконані: альтернатива здорожчанню вартості проїзду все-таки є. І полягає вона у реформі транспортної галузі столиці. «Ми не просто протестуємо проти зростання цін на проїзд, а й вийшли із конструктивною вимогою — реформувати транспортну інфраструктуру міста», — заявила вчора під час акції у столиці (на знімку), яка відбулася навіть попри жахливі погодні умови, активістка громадського об’єднання «Відродження України» Анастасія Руденко.

Який вигляд матимуть очікувані громадськістю якісні зміни у транспортній галузі — право вибору залишили за чиновниками. За приклад порадили взяти систему організації пасажирських перевезень у Львові чи Вінниці. «Там громадський транспорт є і доступним, і комфортним», — сказала А. Руденко.

Показово, що киянам навіть після зростання цін на проїзд комфорт не гарантують. Пояснюють: надто довго вартість квитків не піднімали, а тому навіть після запланованого зростання, приміром, ціна жетона не покриватиме затрати на перевезення пасажира у метро. Це — чи не найяскравіший доказ того, що без реформ навіть з дорогим квитком далеко не заїдеш.

«До нас вийшов в. о. директора Департаменту транспортної інфраструктури КМДА. Його позиція: підвищення необхідне і нові тарифи економічно обґрунтовані», — каже Анастасія Руденко. А от про те, що чиновники готові братися за реформу галузі, ані слова. На думку активістів, ця акція не стане останньою. Адже після підвищення тарифів самі кияни, яким доведеться значно більше віддавати за поїздку в громадському транспорті, почнуть активніше вимагати реформування галузі та підвищення комфорту пасажирських перевезень.

Фото Андрія НЕСТЕРЕНКА.