Нова система забезпечення якості освіти не має будуватися на репресивних засадах. «Домашнє завдання вишів на цей рік — створити свої внутрішні системи забезпечення якості освіти», — наголосила під час учорашньої конференції в Києві голова профільного Комітету Верховної Ради України Лілія Гриневич. На заході презентували один з інструментів для втілення цих задумів — Національний портал забезпечення якості вищої освіти.
Цей інтернет-ресурс створено за принципом соціальної мережі, він відіграватиме роль платформи для відкритого розміщення і зберігання інформації про освітні й наукові досягнення академічної спільноти. На думку розробників, портал сприятиме підвищенню культури громадського контролю в системі освіти та його впливу.
Портал з’явився як результат трирічного темпус-проекту «Національна система забезпечення якості і взаємної довіри в системі вищої освіти (TRUST)», профінансованого Євросоюзом. Координатором і натхненником проекту виступив Університет міста Ювяскюля (Фінляндія). Експерт цього університету Олена Кайкова розповіла про подальшу долю порталу:
— Визначатиме політику порталу та здійснюватиме його «хостинг» Українська асоціація студентського самоврядування. А технічну підтримку надаватимуть розробники — фахівці Харківського національного університету радіоелектроніки. Це народний портал, і всі учасники освітнього процесу — зокрема виші, студенти, викладачі, НАНУ і навіть роботодавці — матимуть до нього вільний доступ, ні у кого не буде преференцій. Це значно більше ніж просто соціальна мережа для академічної спільноти. Тому що портал дає змогу не тільки накопичувати інформацію і ділитися даними. На базі цієї інформації будуватиметься певна аналітика, яка сприятиме оцінюванню, рейтингуванню вишів, проведенню їх акредитації чи будь-якого моніторингу.
Серед учасників проекту були три європейські університети та чотири українські виші. Його бюджет — майже 800 тисяч євро. Серед іншого ці кошти витрачено на закупівлю обладнання, організацію тренінгів та підготовку посібників з користування новим ітернет-ресурсом, які буде розповсюджено серед викладачів вишів та спрямовано до університетських бібліотек.