«Коли через Карпати загуркоче потяг до столиці?» — таку назву мала остання публікація у вашій авторитетній газеті від 11 червня. І ось після неї за моєї ініціативи 4 липня в Києві відбулася зустріч Ореста Климпуша, Івана Шостака та представників громадськості із гендиректором Державної адміністрації залізничного транспорту України Борисом Остап’юком.
У результаті тривалої та нелегкої дискусії, зваживши на переконливі аргументи, які ми навели, та беручи до уваги велике значення потяга «Рахів—Київ» для соціально-економічного розвитку багатьох західних районів України, особливо Гуцульщини, Борис Остап’юк ухвалив рішення про відкриття руху цього пасажирського потяга. У нашій присутності він доручив директору з організації пасажирських перевезень Державної адміністрації залізничного транспорту України Євгенію Дихне (він, до речі, в молоді роки працював провідником потяга «Львів—Рахів») забезпечити у найкоротші терміни виконання цього рішення.
Ретроспектива
Задля розвитку регіону і Карпатського біосферного заповідника за активної участі та підтримки першого міністра транспорту України (1992—1994 рр.) народного депутата другого та четвертого скликань Ореста Климпуша, очільників центральних і місцевих органів влади мені пощастило обстоювати відкриття руху пасажирського потяга за маршрутом Київ—Рахі».
У дорученні Президента України від 2 квітня 2013 року №1-1/749 з питань сталого розвитку гірських населених пунктів Закарпаття, що розташовані в зоні україно-словацько-німецького об’єкта Всесвітньої спадщини ЮНЕСКО, окремим пунктом Кабінету Міністрів доручалося вирішити це питання. В останній період істотну допомогу у цій справі надав київський підприємець Іван Шостак, який розробив маршрут та орієнтовний графік руху з урахуванням інтересів населення південного Тернопілля та Покуття, які впродовж останніх років були позбавлені потягів далекого сполучення і також потребували залізничного сполучення з Києвом.
Перспектива
Початок курсування потяга «Київ—Рахів» очікується у першій декаді серпня — після завершення підготовчих робіт. Цільовою територією обслуговування для нього є прилеглі території до станцій ділянки колії Тернопіль—Чортків—Заліщики—Коломия—Делятин—Яремче—Ворохта—Ясіня—Рахів. На зазначеній ділянці це буде єдиний потяг далекого сполучення, яким зручно користуватимуться як туристи, студенти, так і наші заробітчани та інші категорії пасажирів для поїздок до Києва, Харкова чи Москви і у зворотному напрямку. Потяг складатиметься з дванадцяти вагонів — купейних та плацкартних. Пропонований графік — доволі зручний, а під час переходу на зимовий розклад з’явиться додаткова можливість його поліпшення — перенесення відправлення з Києва на пізніший час — після 18.30.
Хочу окремо наголосити, що керівництво «Укрзалізниці» звернулося до нас із проханням: забезпечити активну пропаганду та рекламу цього нового залізничного сполучення, залучивши для цього, зокрема, туристичні агенції, та докласти максимум зусиль, щоб потяг став «заселеним», а значить — маршрут рентабельним. Тому варто нагадати, що мандрувати залізницею не тільки зручно, а й найдешевше, а новий маршрут пасажирського потяга значною мірою допоможе розвитку туризму в Карпатах та поліпшить життя горянам.
На зустрічі принагідно обговорено також перспективи відкриття міжнародного залізничного пасажирського сполучення між Львовом, Києвом та румунським містом Клуж-Напока, перетворення міста Рахова на залізничні ворота до втаємниченої Трансільванії та ще одне «вікно» до Європейського Союзу загалом.
Федір ГАМОР, професор, заслужений природоохоронець України.
Закарпатська область.
Борис Остап’юк, Федір Гамор та Орест Климпуш (зліва направо) під час наради у столиці.
Фото з архіву автора.