Щоб отримати бажане, треба просити по максимуму і не обмежувати себе у мріях. Десять років тому Олег Скрипка придумав Міжнародний фестиваль «Країна мрій». Нинішній одинадцятий проходив на новому місці: більшому за площею, надзвичайно красивому і просякнутому миром. Столичний парк «Феофанія» поєднує шедеври природи і сучасне мистецтво ландшафтного дизайну на тлі духовної величі Свято-Пантелеймонівського собору.
 
Люди
Якщо минулоріч люди у вишиванках прямували на фестиваль, відчуваючи драйв через те, що виділяються у натовпі, то нині це вже навіть не мода. Це органічна потреба бути українцем. Серед малечі не було принцес і Бетменів — україночки і маленькі козаки! Молодь переважно у джинсах і вишиванках суперсучасного зразка (траплялися вельми еротичні). Старші люди — у класичних шатах.
З урахуванням попереднього досвіду думалося: що залишиться від доглянутого парку після двох днів гуляння-танцювання-пива-смаколиків? Другий день: увесь одноразовий посуд — у мішках для сміття (і вітер його зі столів не розкидав!), усі рослини на місці, в озерах плавають не пляшки, а сонні вгодовані качки. За наїдками і напоями — черги. Тихі і неквапливі. Далі зі смаколиками і холоднющим, таким доречним у спекотні вихідні, пивом розташовуємося на травичці. Малеча гасає босоніж, старші дрімають у затінку. Працюють сцени, тематичні майданчики і галереї майстрів — загалом 20 точок. Ритми арабських співів перетинаються із татарськими танцями під звуки, що долинають з головної сцени, де налаштовує апаратуру рок-гурт. Соліст перевіряє мікрофон: «Наступна станція «Сосиска». Усі заливаються сміхом.
Торгівля
Книжки, вишиванки, торбинки, прикраси, сувеніри і просто надзвичайно потрібні, але в подальшому абсолютно даремні милі дрібнички. А ще — вареники з вишнями на парі (такі, що один у миску ледь вміщається), ковбаски, пиріжки, деруни, овочі гриль, шашлики, веганська кухня. Усього вдосталь і на будь-який смак. Добре, що я після відпустки не мала вільних грошей. Купила книжку французького автора в українському перекладі, читала її раніше російською. Наша в два рази товща. Чому? Видавці поблажливо знизують плечима: «Ви ж знаєте росіян, їм треба було видати швидко. А в нас переклад повний». У розмову втручається жінка: «Дайте найбільшу і найдешевшу книгу. Мені для гербарію». На її потреби товар також знайшовся.
Скрипка, музика і мрії
Цьогоріч уперше на фестивалі відбувся благодійний аукціон дизайнерської колекції Олега Скрипки. На виручені кошти музикант особисто планує придбати необхідну амуніцію для Нацгвардії України та учасників АТО. Так, жовто-блакитний піджак, який Олег презентував персонально, дівчина придбала за 2800 гривень.
Було 8 музичних сцен. З’явився майданчик «Театр-Кабаре» (давня мрія Скрипки). З неприємного: власне, тут і мав сольно виступити Олег. Це був би вдалий хід — головний організатор скромно займає малу, а не головну сцену. Людей зібралося багато. Проте генератор живлення для цієї сцени поводився вкрай нечемно — працював із перебоями. Тож, прочекавши понад годину, глядачі почали переміщатися до інших майданчиків. Музика була різна і переважно гарна. Щоправда, сцену бандуристів розташували не дуже вдало — далеко і в такому закутку, що дехто з «мрійників» навіть не здогадувався про їх присутність на фестивалі. Шкода, бо музика була класна.
Новинкою стало «барабанне коло». Ритми козацької, арабської, африканської і латино-американської перкусії створювали позитивний енергійний балаган. Окрім науки видобувати звуки, майстри допомагали охочим освоїти техніку гри «без барабана» — «боді перкашн». Звісно, найвдаліше це виходило у дітей. Проте унікальність барабанів відчули всі, адже під їхній ритм можна підлаштувати будь-яку мелодію, пісню чи танок.
До речі, офіційно «мрійником» ставав кожен, хто потрапляв на територію «Країни». Квиток на фестиваль був одночасно і акцією. Тож її власник матиме змогу долучатись до голосування, обговорення питань, прийняття спільних рішень, а також безпосередньо брати участь у організації фестивалю (умови — на сайті «Країни»).
Соліст одного з гуртів те, що відбувалось на фестивалі, назвав «лагідною українізацією». Розмірковуючи, чи доречний цей захід нині, хтось із поетів сказав: «Ми пропонуємо іронічну поезію, бо це наша зброя... Мистецтво — потужна зброя: спочатку приходить Стас Михайлов, потім Гіркин з автоматом...» Ми обрали інакший культурний простір, свою музику і мову. Ми мріяли про нову країну — і довели, що наші мрії збуваються.

Фото автора.