В 2014 році українці значно менше читали книги своїм дітям, та й самі малята набагато рідше брали в руки джерело знань. 

За даними соціологічного дослідження «Читання книг в Україні-2014», частка родин з дітьми до 15 років, у яких батьки прочитали дитині хоча б одну книжку за рік(!), в Україні знизилася з 28% до 23%.

«Загальна кількість прочитаних дітьми книжок також зменшилася більш як на 60%. Це тривожні сигнали, які свідчать про те, що читання йде з дозвілля наших дітей», — вважає Кирило Нагорний (маркетингове бюро «Monya Gets»).

Книговидавці підтверджують: зменшився реальний обсяг ринку в сегменті книг для дітей і юнацтва. «В Україні стало менше книжкових новинок для дітей і школярів, знизився інтерес покупця до класичної художньої літератури, книжок з дитячої творчості та рукоділля», — стверджує генеральний директор видавництва «Віват» Юлія Орлова.

Але є й позитивна тенденція: збільшився попит на дитячі книжки українською мовою. Якщо книжка видана на двох мовах, то україномовна версія твору стабільно випереджає російськомовне видання в ТОПі продажів.

Не втратила своєї актуальності й «розумна» дитяча література «подвійної адресації»: дитячі енциклопедії, розвиваючі видання з оригінальним авторським контентом, які підходять і для малят, і для школярів, і для їхніх батьків.

Серед причин, з яких діти менше читають, — відсутність культури читання в родині, переорієнтація особистого часу на Інтернет, телебачення й комп’ютерні ігри. «Бізнесу варто спрямувати свою соціальну активність на популяризацію дитячого читання, адже це дуже важлива проблема. Тут допоможе маркетинг: складання рейтингів кращих авторів і книжкових новинок, акції на підтримку сімейного читання, якісні переклади, розвиток бібліотечних онлайн-ресурсів. І акцент варто зробити саме на українську книгу», — зазначив Кирило Нагорний.