Скажіть, чи правомірно брати стовідсоткову плату за гарячу воду, якщо вона подається переважно вранці та ввечері і має температуру 32—34 градуси? Намагаємося вести щоденник подачі гарячої води, та не знаємо, що далі з ним робити і кому показувати...

В. ОРЛОВА.

Сімферополь.

Відповідає заступник міністра будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України Григорій СЕМЧУК:

— Порядок надання комунальних послуг, права та відповідальність споживачів і виконавців цих послуг здійснюються відповідно до Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 21 липня 2005 року за № 630.

Споживач має право на зменшення розміру плати у разі надання послуг не в повному обсязі, відхилення їх кількісних та/або якісних показників від затверджених норм споживання (підпункт 1 п. 29 Правил).

Вимогами щодо кількісних і якісних показників послуг та зменшення плати в разі їх відхилення (додаток до Правил) передбачено, що нормативна температура гарячої води в точці розбору — не менш як +50 градусів та не більш як +75 градусів.

При температурі гарячої води: понад +50 градусів — плата справляється згідно з установленим тарифом; +45—49 градусів — плата зменшується на 10% за весь строк відхилення; +40—44 — градуси — плата зменшується на 30% за весь строк відхилення; нижче +40С — плата не справляється за весь строк відхилення (при допустимому відхиленні — не більш як 2 хвилини після відкриття водорозбірного крана).

Згідно з вищезазначеною постановою, в разі порушення виконавцем умов договору, споживач викликає представника виконавця для складання та для підписання акта-претензії споживача, в якому зазначаються строки, види порушень кількісних і якісних показників послуг тощо.

Представник виконавця повинен з’явитися на виклик споживача не пізніше двох робочих днів.

Акт-претензія складається споживачем та представником виконавця і скріплюється їхніми підписами. У разі неприбуття представника виконавця у визначений договором строк або необгрунтованої відмови від підписання акт-претензія вважається дійсним, якщо його підписали не менш як два споживачі.

Акт-претензія подається виконавцю, який протягом трьох робочих днів вирішує питання про перерахунок платежів або видає споживачеві обґрунтовану письмову відмову в задоволенні його претензій.

У разі обгрунтованості претензій споживача, витрати, пов’язані з їх перевіркою, відшкодовуються виконавцем, у разі необґрунтованості — споживачем.

Спори між сторонами розв’язуються шляхом переговорів або в судовому порядку.