Андріївський увіз — для пішоходів. Рух транспорту цією вулицею-пам’яткою містобудування та архітектури заборонено. Відповідне розпорядження про заборону наскрізного проїзду рік тому підписав тодішній голова Київської міської державної адміністрації Олександр Попов. Підтверджують «пішохідність» узвозу й знаки Державної автомобільної інспекції: з обох кінців Андріївський «прикрашають» дороговкази, що забороняють рух усіх механічних транспортних засобів. Таким чином, київський Монмартр мав би стати улюбленою пішохідною зоною городян. Мав би, але не став. Адже це тільки «теоретично» рух авто по цій вулиці заборонено. А в реальності узвозом-пам’яткою у два боки щодня курсують тисячі автомобілів. Обурені цим фактом кияни втомилися терпіти. На знак протесту вчора активісти кількох громадських організацій влаштували пішу ходу Андріївським. І хоча б на кілька годин своїми тілами справді заборонили наскрізний проїзд машин (на знімку).

Рішення обмежити рух узвозом колишній очільник КМДА аргументував негативним впливом вібрацій та загазованості на історичні архітектурні об’єкти, що розташовані на Андріївському. В тому, що постійний рух авто і справді псує вулицю, переконували й учасники учорашньої акції. Понад усе, мовляв, страждає Андріївська церква, збудована у XVІІІ столітті.

Та водіям, які попри знаки заборони, все одно намагалися проїхати вулицею, майбутнє історичних об’єктів було байдуже. Підсилити виховний ефект учасники акції вирішили за допомогою інспекторів ДАІ, яких викликали на місце подій. Люди у формі на узвіз таки приїхали. Більше того, кілька десятків учасників ходи зустрічали їх оплесками. Які, щоправда, за лічені хвилини змінилися на викрики «Ганьба». «Чому ви не наводите порядок. Оформлюйте протоколи. Хоча б одного водія покарайте!» — обурювались пішоходи. А міліціонери, чомусь, робити це не дуже хотіли. Обмежувалось усе проханням «пред’явити документи».

За кілька хвилин мирна хода мало не перетворилась на війну пішоходів та водіїв, у якій даівці були мовчазними спостерігачами. З’ясувалося, що всі автомобілі, які намагались проїхати Андріївським, належать мешканцям тамтешніх будинків. Щоправда, жоден автовласник так і не зміг підтвердити цей факт документами.

— Ми не проти машин чи водіїв. Ми просто хочемо, щоб дотримувалися встановлених правил, — пояснює учасник акції активіст Вадим Торопов. — Причому не тільки дорожнього руху. Щоб підійти до Андріївської церкви з боку вулиці Володимирської, потрібно обминути ятки з сувенірною продукцією. Тротуару там взагалі не лишилося. Мало того, якщо тобі пощастило зі зростом, то ти ще маєш пригинати голову, аби не зачіпати дахи цих яток. І ці, пофарбовані в синій колір, розмальовані графіті кіоски, аж ніяк не прикрашають центр міста. Наша позиція — якщо ставити кіоски в історичній частині міста, то вимагати, щоб вони мали нормальний вигляд і залишали достатньо місця пішоходам.

Тим часом автомобілі і після проведеної пішої ходи продовжували рухатися узвозом. Дехто з водіїв зізнавався: вимушені порушувати правила через те, що досі перекрито Хрещатик. Пішоходи ж були незворушні: за бажання, мовляв, можна знайти інші шляхи об’їзду. До речі, свої піші ходи вони пообіцяли влаштовувати щотижня, якщо ДАІ й надалі не виконуватиме своїх функцій і закриватиме очі на масові порушення водіями ПДР.

Фото Андрія НЕСТЕРЕНКА.