Моя дочка брала участь в акції однієї відомої компанії безалкогольних напоїв, яка відбувалася в Києві. Потрібно було зібрати етикетки і разом з листом відіслати їх. Вийшло так, що вона двічі виграла. Проте приз нам вручили лише один. Коли я звернулася до рекламного відділу цієї компанії, мені пояснили, що, з огляду на подвійний виграш дочки, компанія вирішила вручити тільки один приз. Але ж в умовах акції про варіант подвійного виграшу нічого не згадувалося. Скажіть, чи правомірно це?


Світлана ІЛЬКІВ.

Миколаїв.
Відповідає заступник начальника Головного київського міського управління у справах захисту прав споживачів Сергій ДРОБОТУН:
— У разі відсутності в умовах проведення акції посилання на неможливість отримання однією особою двох і більше призів, невидача зазначених призів є незаконною, а реклама про проведення зазначеної акції — недобросовісною. Відшкодування громадянам подібних збитків здійснюється у судовому порядку.
Адже основними принципами реклами є: законність, точність, достовірність, використання форм та засобів, які не завдають споживачеві реклами шкоди (ст. 7 Закону України «Про рекламу»). Недобросовісна реклама — реклама, яка вводить або може ввести в оману споживачів, завдати шкоди особам, державі чи суспільству внаслідок неточності, недостовірності, двозначності, перебільшення, замовчування, порушення вимог щодо часу, місця і способу розповсюдження (ст. 1 закону).
Реклама про проведення конкурсів, лотерей, розіграшів призів тощо має містити інформацію про умови, місце та термін їх проведення. Інформація про будь-які зміни умов, місця та термінів проведення конкурсів, лотерей, розіграшів призів тощо має подаватися у тому ж порядку, в якому вона була розповсюджена (ст. 8 закону).
Відповідно до ст. 10 закону недобросовісна реклама забороняється. Відповідальність за неї, після рішення суду, несе винна особа.