Невже наші чиновники не бачать і не чують, про що з ранку до вечора йдеться в рекламі? Неможливо з дітьми та онуками телевізор дивитися.
Валентин ЛУЧКО, інвалід Великої Вітчизняної війни, ветеран праці.
Олександрія
Кіровоградської області.
* * *
Прикро бачити, як плакати з рекламою горілки і написами «Будь молодим!» прикрашають перехрестя доріг столиці. Незрозуміло, який зв’язок між алкоголем та молодістю?!
А. САВИЦЬКА.
Київ.
Розповідає заступник керівника Українського центру формування здорового способу життя молоді Інституту соціальних досліджень Надія КОМАРОВА:
— У нас, як на Заході, потрібно у школах запровадити спеціальні курси, на яких навчатимуть, як сприймати рекламу. Адже те, про що розповідають з екранів чи що зображують на шпальтах газет, журналів і на рекламних щитах, — це не істина і не турбота про нас, а звичайне просування товару. А наше суспільство не зовсім готове до правильного сприйняття нав’язаної інформації.
На жаль, реклама нав’язує не лише певний товар, а й спосіб життя. Візьмімо різноманітні міфи про схуднення. Нам не пропонують робити зарядку та більше рухатися, а розповідають, що лежачи на дивані й ковтаючи пігулки, можна стати струнким і здоровим.
А ліки, які всім допомагають? У Канаді, приміром, в аптеці виставлено лише кілька найменувань, які можна купити. А решту відпускають тільки за рецептами і поштучно. Нам важливий вал, чи не звідси бере початок проблема токсикоманії?
Навіть сільські школярі скаржаться, що не мають вітамінів, бо найближча аптека розташована в райцентрі. І забули про різноманітні фрукти, овочі, що ростуть у них під боком, ось де справжня скарбничка вітамінів.
До того ж рекламні слогани легко засвоюють діти і починають ними розмовляти. І ніхто не замислюється, що однотипні слова з екранів діють на психіку і відкладаються у підсвідомості малечі.
Реклама алкоголю та тютюну, про яку пише читачка з Києва, — це взагалі аморально. Та коли молоді просто кажуть — пий, це ще не означає, що вона послухає. А от коли це роблять кумири, то в підсвідомості відкладається, що це правильно, а отже, й потрібно наслідувати пропонований ними стиль життя.
Знову-таки наведу приклад із заокеанського життя, де заборонено пити пиво на вулиці. У нас — це норма. З ранку й до вечора у транспорті й на вулиці можна зустріти хлопців і дівчат з пляшками і цигарками.
На щастя, окрім провокуючих чинників, на молоду людину діє велика кількість і захисних — сім’я, школа, знання. І якщо умовно взяти все здоров’я за сто відсотків, то десять залежить від системи охорони здоров’я, двадцять — від спадковості, стільки само — від середовища і аж п’ятдесят — від нашого способу життя. Тобто що їмо, як спимо, як ставимося до стресів, алкоголю і тютюну. Варто замислитися...
Записала Оксана КАЛУГІНА.