— У колективах нашої дирекції працює багато випускників цього закладу, їм притаманні професіоналізм, дисципліна і почуття відповідальності. Десятки колишніх його учнів обіймають керівні посади, — розповідає начальник Рівненської дирекції залізничних перевезень — заступник начальника Львівської залізниці, депутат Рівненської обласної ради Ярослав Коник, який приїхав у Здолбунів на святкування 60-річчя місцевого професійного ліцею залізничного транспорту. — І сьогодні, самі бачите, випускники не забули училища (так раніше називався ліцей.— Авт.) — приїхали на його ювілей.

І справді, у залі зібрались випускники різних поколінь. Навіть ті, хто був свідком, як у травні 1944-го, щойно Здолбунів звільнили від фашистів, тут створювали залізничне училище №1. Тим, хто заснував цей заклад, довелось нелегко: училище мало лише три класні кімнати без столів і стільців, у майстерні — один слюсарний клас. Натомість було велике бажання вчитися: війна забрала життя багатьох залізничників, на їх місце стали діти, онуки. Перший набір воєнного часу — це 265 юнаків і дівчат, які навчалися за трьома спеціальностями.
Звичайно, за шістдесят років свого існування училище перетворилося на навчальний заклад із сучасними майстернями, комп’ютерними класами, високим рівнем викладання, адже залізнична галузь в Україні розвивається стрімкими темпами. А отже, зростають і вимоги до спеціалістів, які тут працюватимуть, критерій їх добору. Ось і цього року перевага під час працевлаштування надаватиметься відмінникам навчання, і звичайно, дітям-сиротам.
— Нині ліцей готується до реорганізації у професійний коледж і сподіваємося, що нашу ініціативу підтримають Міністерство освіти і науки та Міністерство транспорту України. Це дасть змогу готувати не лише робітничі кадри для залізничного транспорту і транспортного будівництва за десятьма спеціальностями, а й спеціалістів з початковою вищою освітою, — каже директор ліцею, відмінник освіти України Віктор Плюссер. — За роки свого існування наш заклад підготував понад 14 тисяч фахівців, і нині немає проблем з набором — адже професія залізничника стала престижною, оскільки заробітна плата в галузі солідна і щороку зростає. Однак претендувати на працевлаштування можуть кращі з кращих випускників, що є стимулом для навчання. У ліцеї навчаються юні представники династій залізничників.
На ювілеях не заведено казати про проблеми, однак вони є — з тим само працевлаштуванням випускників, фінансові. Скажімо, Міністерство освіти і науки України, під опікою якого згаданий ліцей, виділяє мізерні кошти на харчування учнів — 36 копійок на день. І якби не спонсори ПСП «Україна» (керівник Володимир Дрозд) і фермерське господарство Віктора Атаманюка та те, що ліцей уже навчився заробляти собі на продукти, ця проблема стояла б дуже гостро.