За два місяці після авіакатастрофи українського Ан-140 у горах Ірану нових відомостей про причини трагедії, у якій загинули екіпаж та близько сорока провідних фахівців у галузі авіабудування України і Росії, майже ніяких. Інформація, що сьогодні доступна пресі та громадськості, нічим не відрізняється від тієї, що була надана офіційними особами на другий день після катастрофи. Державна комісія й досі мовчить, посилаючися на те, що ще не завершено роботу, а тому немає і висновків. До того ж катастрофи повітряних суден, що почастішали останнім часом, напевно, слугують деяким моральним виправданням власної біди: чого, мовляв здіймати галас, коли в усьому світі літаки розбиваються...
Відкриваючи цього тижня нову поліклініку на колишньому рідному авіазаводі в Харкові, Міністр промислової політики Анатолій М’ялиця, який є і головою комісії з розслідування причин катастрофи в Ірані, про результати розслідування державної комісії не сказав жодного слова. А перше запитання преси про це стало і останнім: міністр не захотів говорити на цю тему. І не приховував своєї роздратованості: до закінчення роботи комісії ні про що не казатиму і вам не раджу коментувати ці події! А коли буде завершено роботу — невідомо.
За словами «більш говіркого» директора ХДАПП Павла Науменка, висновки держкомісії затримують через великий обсяг роботи зі встановлення причин трагедії, що її необхідно виконати. Що зроблено і що належить зробити — відповіді немає.
Незрозуміло, чи буде за цим фактом кримінальний розгляд. Генеральний прокурор України Святослав Піскун заявив, що тільки після висновків держкомісії буде прийнято рішення про порушення кримінальної справи або про відмову в ньому. За його словами, іранські правоохоронні органи теж ще не готові назвати якісь офіційні підсумки свого розгляду.
А щодо моральних компенсацій родичам загиблих і страхових виплат — теж нічого не визначено. Літак було кілька разів перестраховано іноземними компаніями, і, напевно, рішення з цього приводу буде ухвалено не скоро. Якщо буде прийнято взагалі.