Нормативно-правова база України як транзитної держави
Уряд затвердив і реалізує «Програму створення і функціонування національної мережі МТК в Україні», «Державну програму розвитку транспортно-дорожнього комплексу України на 2000—2004 роки». Верховна Рада прийняла «Комплексну програму утвердження України як транзитної держави», яка розрахована до 2010 року.
ВР прийняла закони «Про транспорт», «Про автомобільний транспорт», «Про дорожній рух», «Про залізничний транспорт», «Про транзит вантажів», «Про перевезення небезпечних вантажів», «Про концесії на будівництво та експлуатацію автомобільних доріг», «Кодекс торговельного мореплавства України», «Повітряний кодекс України».
Міжнародне співробітництво нашої країни у галузі транспорту базується і на двосторонніх, і на багатосторонніх угодах. Починаючи з 1992 року, підписано 142 такі угоди, в тому числі двосторонні: про загальні принципи співробітництва в галузі транспорту — із 7 країнами, у галузі залізничного транспорту —16, автомобільного — 37, авіаційного — 56, морського —18, річкового — 26, у галузі дорожнього господарства — із 6 країнами. Мінтранс співробітничає із 81 країною.
У 1994 році Україна підписала Угоду про партнерство і співробітництво із ЄС, де визначено принципи вільного транзиту товарів і обов’язки кожної із сторін. Згідно з угодою законодавство України приводиться відповідно до нормативів ЄС.
У своєму виступі на спільному засіданні колегії заступник міністра транспорту Росії Чінгіз Ізмайлов сказав, що за останні п’ять років у РФ прийнято цілу низку законів у галузі транспорту. Зокрема, кодекс торгового мореплавання, повітряний кодекс, кодекс водного транспорту, генеральний закон про ратифікацію угоди про МТК «Північ—Південь». Нині у Держдумі РФ розглядають проекти законів про транспортно-експедиційну діяльність, новий митний кодекс, розробляється закон про морські порти, державну реєстрацію прав на повітряні судна і оборудок з ними, про російський міжнародний реєстр суден, статут автотранспорту тощо.