«Кожна оптова поставка на окуповані території — це фінансування окупантів, які стріляють по нас, по наших містах», — сказав начальник штабу блокади Сергій Якимович. Зокрема, за інформацією штабу, на кінець грудня 2016 року було видано понад 65 тисяч дозволів на оптові поставки з України в псевдореспубліки і понад 32 тисячі дозволів у зворотному напрямку. Загалом на території Луганської області штабом акції заплановано створити до п’яти баз блокади.

 

Ветерани почали третій етап блокади торгівлі з окупантами. Заблоковано залізницю Луганськ—Лисичанськ—Попасна в районі Гірського—Золотого. 12 вантажних поїздів і понад 700 вагонів на цій ділянці сьогодні виведено з процесу фінансування тероризму.

 

Фото зі сторінки Володимира Парасюка у Фейсбуці.

Блокада окупованого Донбасу розрахована не на короткий термін і може тривати місяцями. При цьому її організатори наголосили: ні з правоохоронними органами, ні з прикордонними службами, ні з місцевою владою погоджувати свої дії вони не збираються.

Напередодні один з організаторів акції народний депутат України (фракція «Самопоміч») Семен Семенченко повідомив на своїй сторінці у Фейсбуці, що в Луганській області заблоковано ще одну ділянку залізниці за декілька кілометрів від лінії зіткнення. «Ветерани війни за незалежність відповіли на погрози силового протистояння і порушення кримінальних справ розширенням географії блокади», — написав він, посилаючись на інформацію «Штабу блокади торгівлі з окупантами» про те, що другий пункт блокування відкрито на станції Світланове.

А учасник акції, народний депутат Тарас Пастух (фракція «Самопоміч») оприлюднив у соцмережах документи з найменуваннями вантажів, які проходять через цю станцію. «Перевозять будівельні матеріали, ліс, сталь, вугілля. Це те, що переміщається згідно з документами. Що насправді у вагонах — перевірити неможливо. У наших прикордонників немає необхідного обладнання... Один прикордонник за добу має перевірити 70—90(!) вагонів. А на всіх видали тільки один «спецзасіб» — собаку. За спостереженнями залізничників, рух на станції значно активніший, ніж був до війни. Риторичне запитання: чи вигідно тим, хто торгує і хто це все покриває, щоб війна нарешті закінчилася?» — пише парламентарій на своїй сторінці у Фейсбуці.

Керівник обласної військово-цивільної адміністрації Юрій Гарбуз зазначив: «Дотримання вимог чинного законодавства України на лінії розмежування забезпечують правоохоронні органи. Тепер вони мають дати правову оцінку діям протестувальників. Акція  становить загрозу енергетичній безпеці країни. Протестувальники заблокували порожні вагони, призначені для транспортування вугілля на підконтрольну Україні територію. Якщо постачання палива не буде відновлено, без енергоносіїв залишаться теплоелектростанції Центральної і Західної України».

Про неможливість повної блокади окупованої території заявляє й колега Юрія Гарбуза — керівник Донецької облВЦА Павло Жебрівський. Він вважає, що Україна сьогодні ще не готова «до всього цього». Міністр з питань тимчасово окупованих територій Вадим Черниш також вважає, що блокування переміщення вантажів, зокрема вугілля, з непідконтрольних територій може призвести до відключення електропостачання по всій території України. Про те, що організована блокада — за межами закону, заявив і секретар РНБО Олександр Турчинов. Він нагадує, що рішення про блокування окупованих територій може ухвалювати лише Верховний головнокомандувач.

А тим часом Луганська прокуратура вже відкрила провадження за фактом блокування залізниці в Луганській області.

Павло ВОРОНЦОВ.

Луганська область.