«Голос України» затверджено партнером конкурсу дизайнерів.
Захід, який набув світового резонансу, фінал XVІІ Міжнародного конкурсу молодих дизайнерів «Печерські каштани», відбудеться 3 червня в столичному Українському домі. Проводиться він за підтримки Міністерства освіти і науки України.
Головна мета конкурсу — реалізація творчого потенціалу студентів-дизайнерів одягу, взуття, аксесуарів, текстильних виробів, фото та відео, а також надання їм можливості продемонструвати результати творчості широкому загалу спеціалістів, зміцнити і розширити зв’язки між фахівцями України та зарубіжжя.
Цьогоріч увага до дійства особлива. Адже роботи студентів демонструватимуться вперше після того, як Київський національний університет технологій та дизайну міжнародні експерти включили до ТОП-100 кращих дизайнерських шкіл світу. Звичайно, цьому сприяли й попередні конкурси. Адже саме КНУТД був ініціатором «Печерських каштанів». Спершу захід проводили у стінах університету. Коли ж він набув резонансу в Україні і за кордоном, то вийшов на сцену столичного Українського дому. За шістнадцять років проведення конкурсу його учасниками стали понад п’ять тисяч молодих митців із двадцяти країн.
Експерт моди член журі попереднього конкурсу Анжеліка Долженко, яка побувала на багатьох таких конкурсах за кордоном, засвідчує, що минулорічні «Печерські каштани» за своїм рівнем перевершують побачене в інших країнах.
— Студентські колекції не просто хороші, а професійні, — каже вона. — Це особливо радує, адже творчість демонструють студенти, які завтра визначатимуть обличчя індустрії моди. На конкурсі домінує творчий пошук. Він не заангажований колекційною складовою. На «Печерських каштанах» квітує творчість. Такого рівня роботи можуть дозволити собі вільні люди. Мені зауважать, що після завершення навчання випускники змушені будуть рахуватись із законами ринку. Так, вони прийдуть на виробництво вже не учнями, а особистостями. Тож і з ними рахуватимуться, їхні пропозиції прийматимуть. Ідеї молоді спеціалісти носитимуть з «Печерських каштанів». Повірте: хто пройшов той конкурс, не здасться й не понизить планку вимог до себе.
— У конкурсу, — каже його президент, академік НАПН, ректор КНУТД Іван Грищенко, — багато завдань. Найперше — дати крила і підтримати молоді таланти. Не менш важливо виховувати смаки, прищеплювати справжні культурні цінності широкому загалу. Погодьтесь, що далеко не кожен пересічний громадянин керується професійним підходом при огляді колекцій. Тому, впевнений, треба більше уваги приділяти пропаганді високої моди. А ще ми прагнемо, аби підприємці активніше співпрацювали з університетом, підтримували талановиту молодь. Тому партнерами конкурсу зголосились бути провідні підприємства і об’єднання індустрії моди.
На запитання, чим відрізнятиметься XVІІ конкурс від попередніх, Іван Грищенко відповів так: «Усіх новинок не розсекречуватиму, щоб до останньої миті інтерес до нього не згасав, а розгорався. Зазначу головне: в нас дуже талановита молодь, яка під керівництвом викладачів-ентузіастів-професіоналів продемонструє роботи, гідні визнання нашої школи моди в Європі. За належної уваги та підтримки вони здатні очолити там індустрію моди».

Київ.