На Полтавщині активізували реконструкцію автомагістралі міжнародного значення М-03 Київ—Харків—Довжанський. Зокрема, тут тривають роботи з будівництва об’їзних доріг трьох населених пунктів — обласного центру (йдеться про реалізацію першої черги масштабнішого проекту) та сіл Білоцерківка і Покровська Багачка в сусідніх Великобагачанському та Хорольському районах.

За таких обставин доводиться фактично з нуля споруджувати нові ділянки згаданої траси загальною довжиною 19,7 кілометра зі всією дорожньою інфраструктурою. Крім асфальтованого покриття тут заплановано звести чотири мости, три наземні і два підземні переходи, п’ять шляхопроводів та інші об’єкти. На всі роботи, замовлені «Укравтодором», витратять майже 142 мільйони доларів, позичених Світовим банком. А підрядником стала турецька фірма «Онур», яка виграла тендер за трьома лотами. Саме ця фірма свого часу починала капітальний ремонт кількох ділянок стратегічної магістралі на території Полтавської області за кошти міжнародних кредиторів.
Тож тепер вона фактично повернулася сюди після невдалого досвіду співпраці вітчизняних дорожників з іншим іноземним партнером — італійською фірмою «Тодіні». Нагадаємо, що минулого року через невиконання нею умов контракту «Укравтодор» змушений був достроково його розірвати. Та італійці пішли з недобудованого об’єкта ще раніше, залишивши на ньому не лише купу недоробок, а й зумовлені ними особливо аварійні відтинки шляху, на яких постійно калічилися й гинули водії та пішоходи. На двох критичних кількасотметрівках неподалік Полтави й Решетилівки латати ті жахливі дірки довелося працівникам облавтодору...
Сьогодні вони, звісно, сподіваються на те, що після вимушеного майже річного затишшя на знаковій дорозі, спричиненого скандальним прощанням із італійцями, той гіркий досвід більше не повториться. Тим паче, що «Онур», принаймні на Полтавщині, свою репутацію не зіпсував. Сьогодні її фахівці за участю італійських інженерів і наших виконавців працюють на згаданих об’єктах досить інтенсивно. Зокрема, на ділянках під Полтавою та Білоцерківкою тривають земляні роботи та підготовка узбіч. Але наймасштабніше будівництво розгорнуто поблизу Покровської Багачки.

У цьому власкор «Голосу України» переконався на власні очі. Тут водночас із земляними роботами з прокладання об’їзного відрізку шляху завдовжки 7,2 кілометра споруджують міст через яр із невеличкою річечкою (на знімку). Робітники саме бетонують фундамент для його опор, виготовляють і встановлюють каркаси з арматури. До того ж усі дбають про те, щоб досить високі темпи будівництва не шкодили якості. Досить сказати, що з кожної партії завезеного сюди бетону спеціалісти відбирають проби, які потім перевіряють у спеціальних лабораторіях...
20 червня роботи на цьому об’єкті проінспектував Прем’єр-міністр Володимир Гройсман. Він оглянув його разом із нашими та турецькими фахівцями й побаченим залишився задоволеним. Водночас запевнив присутніх там посадовців, профільних спеціалістів і журналістів у тому, що темпи прокладання і капітального ремонту доріг із залученням усіх можливих джерел фінансування в Україні не знижуватимуться. Також поінформував про наміри урядовців уже найближчим часом розпочати масштабне будівництво дороги Львів—Тернопіль—Хмельницький—Вінниця—Умань—Одеса—Миколаїв, яка з’єднає західні області нашої держави з найбільшими портами.
 

Фото автора.