Міністр транспорту Туреччини Ахмет Арслан повідомив, що найближчим часом його країна приступить до реалізації складного, але важливого для Стамбула інфраструктурного проекту. Для розвантаження протоки Босфор і дотримання чистоти в ній у європейській частині Туреччини побудують штучний судноплавний канал довжиною майже 45 км — від Чорного до Мармурового моря.
Новий канал забезпечить країнам Південно-Східної Європи, у тому числі й Україні, вихід до Середземного моря і світових океанів. Міністр зазначив, що при розробці проекту врахували можливість виникнення цунамі в цьому регіоні. «Вивчено і можливий негативний вплив хвиль, що виникають під час руху кораблів у каналі», — сказав міністр. За його словами, будівництво каналу почнуть до кінця року.
Нині Босфор вважається однією з найбільш важкопрохідних проток у світі через інтенсивний рух цивільних і військових суден, поромної переправи, дрібних прогулянкових суден і катерів, що перевозять людей, і різких непередбачуваних змін погоди в осінньо-зимовий період. Для проходження через протоку капітани великих суден, як правило, вдаються до послуг досвідчених місцевих лоцманів. Транзитна швидкість у Босфорі має бути не більше 10 вузлів. За прохід протокою стягується збір у розмірі близько однієї тисячі доларів, залежно від класу судна.
Будівництво нового судноплавного каналу коштуватиме Туреччині від 10 до 20 млрд дол. Але ця інвестиція дуже швидко окупиться. 
До речі, президент Туреччини Реджеп Ердоган, будучи прем’єр-міністром, першим заговорив про необхідність будівництва судноплавного каналу на захід від Стамбула. І було це в 2011 році.

Олександр ВОЛОДИМИРОВ.